Hej.

Vi har ett avlångt badrum 1.4 x 2.7m.
I vänstra änden 1.4 x 0.9 m ska vi ha en nischdusch.
Vi hade tänkt oss små 5x5cm plattor i duschen och stora 30x60 plattor i resten.
Behöver det göras något särskilt för att detta ska lira?
En plattsättare jag talade med ville (utan att ha sett fallet) lägga en extra spackling. Han menade på att det kan bli stort vattentryck underifrån på de stora plattorna med små fogar ifrån duschen med de små plattorna.

Någon som har något att tillföra?

T
Edit: Fick av någon konstig anledning för mig att du skulle ha en Unidrain, yr i bollen idag visst, dumma mig:x

Är inte 5x5 cm plattorna i samma serie som 30x60 plattorna, i så fall är är dom ju lika tjocka och således inga problem att lägga ihopa med dom stora plattorna. Bara att flyta ett brantare lokalt fall för duschen således.

Vet inte vad din plattsättare yrar om.....

Redigerat:
Tack men vi har redan en vanlig golvbrunn.

StevieGee skrev:
En plattsättare jag talade med ville (utan att ha sett fallet) lägga en extra spackling. Han menade på att det kan bli stort vattentryck underifrån på de stora plattorna med små fogar ifrån duschen med de små plattorna.
Nu är jag ju inte plattsättare, men det där låter spontant väldigt konstigt. Vattentryck underifrån på klinkers????

K
Det är enkelt! Tätskiktet läggs som vanligt. De stora plattorna läggs. Man spacklar upp med fix för de tunnare, låter det torka. Lägger de tunnare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.