Jajjamensann, rörtråd, blir varken loppor eller buggar.
 
Alfredo skrev:
Det ser man inte, det hör man. Eller rättare sagt Ebbe hör det han buggar.
Ebbe buggar inte så mycket längre sedan ett tjogtal år nu.

Men du kanske tänker på Hebbe som är odödlig:
http://www.youtube.com/watch?v=f4JSai1UeMs
 
KnockOnWood skrev:
Äntligen skriver du något man (miss)förstår!

Vilken musik spelar du när du buggar för resten?

Själv gillar jag Chuck Berry och Fats Domino.
Har slutat att bugga, batteriet är slut, men spisar gärna Fats Waller.
 
Redigerat:
Ursäkta en nykommling men har Fats Waller börjat tillverka spisar?
Var kan man köpa dessa?

Vill ha, vill ha :wow:
 
Raceman skrev:
Ursäkta en nykommling men har Fats Waller börjat tillverka spisar?
Var kan man köpa dessa?

Vill ha, vill ha :wow:
Försök på Blocket.

Eller varför inte gratis på Du Rör: http://www.youtube.com/watch?v=97Wwhe9Hx_w

Bon Apetitt!
 
KnockOnWood skrev:
Försök på Blocket.
Jag har skrivit ned det i mitt anteckningsblock nu, men hur går jag vidare????
Ska det vara randigt eller rutigt block???

KnockOnWood skrev:
Eller varför inte gratis på Du Rör: [länk]

Bon Apetitt!
Tack för spisen, nu gick blodtrycket ned på min fru. :)
Men jag menade egentligen sån spis man kokar äpplen på.
 
Raceman skrev:
Ursäkta en nykommling men har Fats Waller börjat tillverka spisar?
Var kan man köpa dessa?

Vill ha, vill ha :wow:
Prova med The Platters garranterat rök i ögat.
 
LGG-01 skrev:
Prova med The Platters garranterat rök i ögat.
Har inte den andra spisen plattor då?
Rök i ögat vill man ju inte ha, är den andra spisen bättre i det avseendet kanske??
 
Raceman skrev:
Har inte den andra spisen plattor då?
Rök i ögat vill man ju inte ha, är den andra spisen bättre i det avseendet kanske??
Om du inte vill ha rök i ögat när du lagar mat kanske du borde tänka på att sluta nyttja tobak medans du lagar mat, då kan du ha både den andra spisen och den första samt den tredje...
 
Den som inte vill ha rök i ögat kan flytta till landet! Eller helst ut i skogen, så slipper man träffa någon annan över huvud taget. :|
 
Raceman skrev:
Har inte den andra spisen plattor då?
Rök i ögat vill man ju inte ha, är den andra spisen bättre i det avseendet kanske??
Du skall inga andra spisar hava jämte mig.
Eller.
Du skall inte hava lust till din nåstas spis.

Men sämst är nog att bli avspisad eller?
 
LGG-01 skrev:
Du skall inga andra spisar hava jämte mig.
Eller.
Du skall inte hava lust till din nåstas spis.

Men sämst är nog att bli avspisad eller?
Tja, kanske ännu värre att bli bespisad ändå
(när jag var liten utfodrades vi små i barnbespisningen).

Men nu när helgen står för dörren så gäller också:
Du skall icke heller hava lust till din nästas oxe eller hans åsna.

Och i dessa Täby Kalops-tider gäller det nog också hans/hennes häst.

Se upp med vad ni lägger på grillen!
 
Nu hade ju inte jag tänkt att ha spisen varken till att grilla små barn, eller hela oxar, åsnor eller hästar, den är nog för liten för det skulle jag tro, men tack för input i alla fall.

Det får nog bli att testa en Wallerspis i alla fall, tack alla andra för era synpunkter.
Jag rapporterar hit till forumet när den kommit och jag hunnit testa den lite. :)
 
Föredrar Kock(u)-mums gas spisar, lite för svår krängning.
 
LGG-01 skrev:
Föredrar Kock(u)-mums gas spisar, lite för svår krängning.
Nej stopp och belägg!

Kock å väng* (= kocken har dragit i sig en panna rödtjut) gör man inte på grillen.

Den skall tillagas i en stor gryta som rymmer hela kocken* :)


* Stavas egentligen Coq au Vin, men uttalas som jag skrev.
Tupp i vin låter nog inte lika lockande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.