100 346 läst ·
1 033 svar
100k läst
1,0k svar
Stora missuppfattningstråden...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ebbe buggar inte så mycket längre sedan ett tjogtal år nu.Alfredo skrev:
Men du kanske tänker på Hebbe som är odödlig:
http://www.youtube.com/watch?v=f4JSai1UeMs
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Försök på Blocket.Raceman skrev:
Eller varför inte gratis på Du Rör: http://www.youtube.com/watch?v=97Wwhe9Hx_w
Bon Apetitt!
Jag har skrivit ned det i mitt anteckningsblock nu, men hur går jag vidare????KnockOnWood skrev:
Ska det vara randigt eller rutigt block???
Tack för spisen, nu gick blodtrycket ned på min fru.KnockOnWood skrev:
Men jag menade egentligen sån spis man kokar äpplen på.
Om du inte vill ha rök i ögat när du lagar mat kanske du borde tänka på att sluta nyttja tobak medans du lagar mat, då kan du ha både den andra spisen och den första samt den tredje...Raceman skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Den som inte vill ha rök i ögat kan flytta till landet! Eller helst ut i skogen, så slipper man träffa någon annan över huvud taget. :|
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tja, kanske ännu värre att bli bespisad ändåLGG-01 skrev:
(när jag var liten utfodrades vi små i barnbespisningen).
Men nu när helgen står för dörren så gäller också:
Du skall icke heller hava lust till din nästas oxe eller hans åsna.
Och i dessa Täby Kalops-tider gäller det nog också hans/hennes häst.
Se upp med vad ni lägger på grillen!
Nu hade ju inte jag tänkt att ha spisen varken till att grilla små barn, eller hela oxar, åsnor eller hästar, den är nog för liten för det skulle jag tro, men tack för input i alla fall.
Det får nog bli att testa en Wallerspis i alla fall, tack alla andra för era synpunkter.
Jag rapporterar hit till forumet när den kommit och jag hunnit testa den lite.
Det får nog bli att testa en Wallerspis i alla fall, tack alla andra för era synpunkter.
Jag rapporterar hit till forumet när den kommit och jag hunnit testa den lite.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej stopp och belägg!LGG-01 skrev:
Kock å väng* (= kocken har dragit i sig en panna rödtjut) gör man inte på grillen.
Den skall tillagas i en stor gryta som rymmer hela kocken*
* Stavas egentligen Coq au Vin, men uttalas som jag skrev.
Tupp i vin låter nog inte lika lockande.
