100 429 läst ·
1 033 svar
100k läst
1,0k svar
Stora missuppfattningstråden...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det finns en teknisk fråga som jag grubblat på ett bra tag.
Vet inte om detta är rätt forum, kanske bäst att posta den i alla forum från början.
Det är så man gör har jag förstått.
Jo alltså,
om man är en äldre distingerad gentleman och bär monokel för att se bra (och se bra ut
),
och skall gå på bio.
Är det någon ide att se en 3-D film då? Eller är det bortkastade pengar?
Och om man är blind på ena ögat: Blir det då 1-D eller 2-D?
Får man se filmen för halva priset?
Vad kostar det att gå på bio om man är färgblind?
Är det olika om det är en svartvit eller en färgfilm?
Om man är både blind på ett öga och färgblind vad blir priset?
PS
Jag har väldigt lätt att uppfatta missar som andra gör,
det är därför jag postar i denna tråd först.
Vet inte om detta är rätt forum, kanske bäst att posta den i alla forum från början.
Det är så man gör har jag förstått.
Jo alltså,
om man är en äldre distingerad gentleman och bär monokel för att se bra (och se bra ut
och skall gå på bio.
Är det någon ide att se en 3-D film då? Eller är det bortkastade pengar?
Och om man är blind på ena ögat: Blir det då 1-D eller 2-D?
Får man se filmen för halva priset?
Vad kostar det att gå på bio om man är färgblind?
Är det olika om det är en svartvit eller en färgfilm?
Om man är både blind på ett öga och färgblind vad blir priset?
PS
Jag har väldigt lätt att uppfatta missar som andra gör,
det är därför jag postar i denna tråd först.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Aha, tror jag förstår!Carl_Elvis skrev:
Så det är när man skall gräva ner den mindre älgkon som man markerar platsen med ett fälgkors?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det absolut bästa du kan göra om du vill se bra ut är att putsa dina fönster, för om du har ett riktigt skitigt fönster så blir det svårt att se bra ut...KnockOnWood skrev:Det finns en teknisk fråga som jag grubblat på ett bra tag.
Vet inte om detta är rätt forum, kanske bäst att posta den i alla forum från början.
Det är så man gör har jag förstått.
Jo alltså,
om man är en äldre distingerad gentleman och bär monokel för att se bra (och se bra ut),
och skall gå på bio.
Är det någon ide att se en 3-D film då? Eller är det bortkastade pengar?
Och om man är blind på ena ögat: Blir det då 1-D eller 2-D?
Får man se filmen för halva priset?
Vad kostar det att gå på bio om man är färgblind?
Är det olika om det är en svartvit eller en färgfilm?
Om man är både blind på ett öga och färgblind vad blir priset?
PS
Jag har väldigt lätt att uppfatta missar som andra gör,
det är därför jag postar i denna tråd först.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Jo när du har så mycket skit på rutan att regnet gör streck så ser(det)bra ut.
Menar ni verkligenatt om man gnuggar på skärmen och pustar så får man se rutiga zebror?mr.Ola skrev:
Trodde at man såg stjärnor när man förtar sig, typ Björn Borg, Ingemar Stenmark och andra liknande gamla stjärnor.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
F-n vad snygga de är egentligen de där fyrfotingarna, den som ändå kunde se bra ut!
Men jag har alltid undrat över varför de har en sån lustigt tatuerad hud.
Det är ju knappast något kamouflage, de syns ju på flera mils håll.
Hur tänker de egentligen? Tänker de överhuvud taget? På vad då i så fall?
Förr i tiden hade ju straffarbetare sådana randiga dräkter
för att de inte skulle kunna gömma sig.
Nä, bättre att klä sig som en kamel, ja, aj alltså som har ont.
Just det, kameleont!
Ursäkta om det blev lite off topic!
Men jag har alltid undrat över varför de har en sån lustigt tatuerad hud.
Det är ju knappast något kamouflage, de syns ju på flera mils håll.
Hur tänker de egentligen? Tänker de överhuvud taget? På vad då i så fall?
Förr i tiden hade ju straffarbetare sådana randiga dräkter
för att de inte skulle kunna gömma sig.
Nä, bättre att klä sig som en kamel, ja, aj alltså som har ont.
Just det, kameleont!
Ursäkta om det blev lite off topic!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
KnockOnWood skrev:
Förr (och det var då zebran uppfanns) fanns det ju bara svart-vitt. Och då funkade kamouflaget utmärkt. Färgerna uppfanns inte förrän på sjuttiotalet.
Kan du räkna upp dessa sjuttiotals färger? Källa på att det finns så många färger, har du det?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Sjuttiotals färjor?
Det stämmer inte, de är många fler.
Stena Line har tretton färjor som anlöper svenska hamnar bara.
Och de har många fler. Över allt utom i Andorra och Tchad.
Det stämmer inte, de är många fler.
Stena Line har tretton färjor som anlöper svenska hamnar bara.
Och de har många fler. Över allt utom i Andorra och Tchad.


