100 438 läst ·
1 033 svar
100k läst
1,0k svar
Stora missuppfattningstråden...
Rollokolor? Ha dem i? Jag trodde bara de skulle användas i zon 1, samt när man fäster brunnsmanschetten med klämring och att det då var ok med en gammal brunn från DDR så länge man inte ser kolorna.Zixten skrev:
Men vem vill ha en gammal brunn från DDR i kolan? Även fast den kommer med manchetter och kråsskjorta (eller om det var sidenkravatt, minns inte så noga (Jag visste att jag skulle citerat så att jag ser vad som skrevs)).
Och förresten så finns det väl inte alls så många som ni påstår som använder fälgkors nu för tiden.
Och förresten så finns det väl inte alls så många som ni påstår som använder fälgkors nu för tiden.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Va, läfpar du till och med vid tangentbordet :eek:Drömhus2012 skrev:Men vem vill ha en gammal brunn från DDR i kolan? Även fast den kommer med manchetter och kråsskjorta (eller om det var sidenkravatt, minns inte så noga (Jag visste att jag skulle citerat så att jag ser vad som skrevs)).
Och förresten så finns det väl inte alls så många som ni påstår som använder fälgkors nu för tiden.
Du vet väl att man inte får skjuta älg nu på våren.
Och speciellt inte kor med kalvar.
Skjut upp jakten några månader i stället är mitt enkla råd.
(Nu kommer det väl att hagla protester från bössbärare)
Nu blir jag förbannad! Det är inget som helst fel att vara mössbärare, speciellt inte i vårt kalla land!KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Aha, det är därför som folk går omkring och bär på möss hela dagarna,LGG-01 skrev:
fastän de kan gå själva (mössen alltså).
Det är för farligt för de små ostälskarna.
Men de brukar lära sig snabbt.
Gör inte samma misstag två gånger.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, en träsko är ypperlig till att slå ihjäl möss med!mr.Ola skrev:
Men jag har frågat i en massa affärer, men de säljer bara träskorna två och två.
Och det blir alldeles för dyrt.
Även när det står "Köp två och få den billigaste gratis" så blir det dyrt.
Ingen av träskorna är billigast, de har samma pris ju.
J-a lurendrejeri
Redigerat:
Drejeri? Det gör man med keramik och det blir alldeles för skört att göra skor av.KnockOnWood skrev:Ja, en träsko är ypperlig till att slå ihjäl möss med!
Men jag har frågat i en massa affärer, men de säljer bara träskorna två och två.
Och det blir alldeles för dyrt.
Även när det står "Köp två och få den billigaste gratis" så blir det dyrt.
Ingen av träskorna är billigast, de har samma pris ju.
J-a lurendrejeri![]()
Nä, ett par hederliga Vallontofflor i stål, smidda i en Lancashire-smedja borde alla ha. Bra för tårna när man går på konsert och man kan slå ihjäl det mesta upp till mindre älgar med dem.
