Jag ska totalrenovera mitt badrum på ca 4kvm och har än så länge fått in två offerter.
BRF står för byte och flytt av golvbrunn.

Förutom tätskikt och nya gipsväggar så ska det helkaklas.
Tvättstället ska flyttas, badkar ska installeras och el ska dras om.
Jag köper själv in kakel, klinkers, toalett, tvättställ, kommod, spegel samt badkar och lampor.

Det ena företaget har lämnat en offert på 100.000 kr innan ROT och det andra på 150.000 kr innan ROT.

Båda företagen har varit på plats och tittat.
Tycker det är enormt stor skillnad för samma arbetsbeskrivning.

Den lägre offerten är från ett nystartat företag.

Tacksam för insikt från mer erfarna än mig själv.

BirgitS
Välkommen till forumet!

Den högre offerten har ett normalt pris. Den nystartade firman kan ha satt ett lågt pris för att försöka komma in på marknaden eller för att de gör ett slarvigt jobb, vilket det gäller i just det här fallet är ju svårt att veta. Även om firman är nystartad går det kanske att få referenser till de badrum som personen har jobbat med tidigare.

Gå igenom det som Hallå konsument har om att anlita hantverkare, en del försäkringsbolag har också liknande information. Du behöver själv vara påläst när det gäller branschregler.

• Gilla
Jaramide
  • Laddar…
BirgitS
Jag uppdaterade mitt inlägg med ett stycke till medan du läste det.

BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Den högre offerten har ett normalt pris. Den nystartade firman kan ha satt ett lågt pris för att försöka komma in på marknaden eller för att de gör ett slarvigt jobb, vilket det gäller i just det här fallet är ju svårt att veta. Även om firman är nystartad går det kanske att få referenser till de badrum som personen har jobbat med tidigare.
Tack!
Bra idé att fråga om referenser.
Jo tänkte också att de kanske pressar marginalerna för att få in kunder men man är ju också rädd för att bli lurad.

Jag tackar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.