Johnsson 56, varför bemödar du dig ens att försöka argumentera med idioterna här.
Har du inte förstått att var du än säger så är det hantverkarens *fel*.
Amatörer som tror att de är proffs med gissningar och rena påhitt.
Ne du johnsson bry dig inte om dem och läs tråden bara för det höga nöjetsskull för att se hur pajjaserna kommer fortsätta kasta galla.
Trådskaparen är en sån där kund som älskar att tjaffsa om allt.

Dock håller jag med om att det är förjävligt att rörmokare och inköp av badkar inte harmonierat med varandra så att det lämnats plats för allt. Men vi vet inte heller om det går reglar i golvet precis där man önskat ha golvbrunnen osv.
Att det ser förjävligt ut när ett badkar tar i en duschkabin kan vi alla vara överens om.

• Gilla
Johnsson 56 och 1 till
  • Laddar…
KitchenDesign skrev:
Johnsson 56, varför bemödar du dig ens att försöka argumentera med idioterna här.
Ne du johnsson bry dig inte om dem och läs tråden bara för det höga nöjetsskull för att se hur pajjaserna kommer fortsätta kasta galla.

Dock håller jag med om att det är förjävligt att rörmokare och inköp av badkar inte harmonierat med varandra så att det lämnats plats för allt. Men vi vet inte heller om det går reglar i golvet precis där man önskat ha golvbrunnen osv.
Att det ser förjävligt ut när ett badkar tar i en duschkabin kan vi alla vara överens om.
Knappast inköpet som blivit fel. Det är monteringen av duschen som är på fel ställe, valet av baadkar var känt från början.

KitchenDesign skrev:

Ja, jag vet inte varför jag gav mig in i detta. Jag trodde väl att jag kunde tillföra något eftersom jag kan detta. Att det skulle vara som att prata till en vägg förstod jag mer och mer. men jag tycker helt ärligt att det måste vara meningslöst med ett sådant här forum, om man helt ska bortse från fakta och bara lyssna till andra amatörers tyckanden.

KitchenDesign skrev:

Av ren nyfikenhet, vems fel tycker du att det är att toastolen flyttats mycket i sidled och att badkaret inte får plats?

Vem ansvarar för att ritningen är korrekt måttsatt ? Är det inte här det brustit mest? Om TS och X börjat med en ordentlig genomgång och granskning av ritningen och "spikat" den med gällande toleransmått, samt kommit överens om att inga mått får ändras utan bådas godkännande, så hade väl inte detta uppstått? Oavsett hur lösningen blir till slut i detta fall, så är det något att ta lärdom av för andra (både konsumenter och byggbolag).

• Gilla
Betoz
  • Laddar…
Johnsson 56 skrev:
Ja, jag vet inte varför jag gav mig in i detta. Jag trodde väl att jag kunde tillföra något eftersom jag kan detta. Att det skulle vara som att prata till en vägg förstod jag mer och mer. men jag tycker helt ärligt att det måste vara meningslöst med ett sådant här forum, om man helt ska bortse från fakta och bara lyssna till andra amatörers tyckanden.
Att tro att man kan tillföra något genom att kalla folk för amatörer och säga att det är rätt åt ts och hoppas att det går till domstol och ts förlorar .
Vad exakt tror du du tillför med det , du vill inte hjälpa bara prata om hur duktig du själv är .

Polos skrev:
Att tro att man kan tillföra något genom att kalla folk för amatörer och säga att det är rätt åt ts och hoppas att det går till domstol och ts förlorar .
Vad exakt tror du du tillför med det , du vill inte hjälpa bara prata om hur duktig du själv är .
Vad skulle jag ha för glädje av att prata om mig själv, ingen vet ju vem jag är? Nej, det är för att fösvara mig när jag blir påhoppad som av dig nu. Man kan ju undra var gränsen går för personangrepp. Amatör har jag skrivit EN gång och det var ett svar till en person som skrev just amatörer. Men vad tycker du att ni är då? Proffs?

Forbo skrev:
Nu är det så att jag till yrket också arbetar med grafiska produktioner och oerhört subjektiva projekt, så jag har stor förståelse för hur olika man kan uppleva saker och ting. Dina harmsna 3 centimetrars "off-set" får mig och många andra att skratta högt och tänka att ingen någonsin kommer se detta, då ditt ögonmått inte är vare sig vattenpass eller måttstock. Jag gick in i mitt eget badrum där jag av tidsbrist tog in en plattsättare, efter att jag gjort allt grundarbete själv, och konstaterade att min golvbrunn nog är nästan 5 centimeter i sidled i förhållande till duscharmaturen...men som upplevs centrerad och inom toleranserna.
Om du har arbetat med grafiska presentationer så borde du förstå vad som är allvarligt fel i din argumentation. Till att börja med är ögat (med vissa luriga undantag) extremt kompetent när det gäller att se hur rakt något är i förhållande till något annat. Så när det finns raka linjer att relatera till gör hjärnan direkt snabba uppskattningar och ser förhållanden. I ditt fall kanske du har en färg på golvet, och en annan på väggen - då blir 5cm inte så lätt att reagera på, särskilt om man står lite snett och inte rakt framför duschen. MEN om du som i TS fall har helt raka linjer, som går exakt och nära intill duschen, och som i sin tur går förbi brunnen, så har du ledlinjer att relatera till. Dessutom är det som är mellan de raka linjerna färgsatt (svart) och inte nog med det, de är dessutom sektionsindelade i och med de små plattorna med fog som bryter. Ögat har nu alla förutsättningar att direkt inse att brunnen är märkbart snett placerad i förhållande till duschens centrum. De 3 centimetrarna är dessutom en inte försumbar bit av en plattlängd, vilket ytterligare hjälper till att uppmärksamma felet.

Märk att jag inte diskuterar hur fel detta är juridiskt eller hur klantig någon byggare varit, bara hur lätt det är för ögat att se felet, och varför Forbo har fel i detta avseende.

Tillägg:
Duschvägg-BH-forum-jmfrlse.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1) Är det centrerat? - kanske.
2) Känns det centerat nu? - nej.
3) Och nu då? - verkligen inte.

Redigerat:
Johnsson 56 skrev:
Vad skulle jag ha för glädje av att prata om mig själv, ingen vet ju vem jag är? Nej, det är för att fösvara mig när jag blir påhoppad som av dig nu. Man kan ju undra var gränsen går för personangrepp. Amatör har jag skrivit EN gång och det var ett svar till en person som skrev just amatörer. Men vad tycker du att ni är då? Proffs?
Jag vet ej om du skämtar eller bar försöker vara rolig Personangrepp ? Läs dina två första inlägg så kanske du förstår vad personangrepp är .
Och du kan väll inte veta att alla är amatörer som skriver i det här forumet .
Försök att hjälpa till istället för att bara skapa dålig stämning i tråden.

Polos skrev:
Jag vet ej om du skämtar eller bar försöker vara rolig Personangrepp ? Läs dina två första inlägg så kanske du förstår vad personangrepp är .
Och du kan väll inte veta att alla är amatörer som skriver i det här forumet .
Försök att hjälpa till istället för att bara skapa dålig stämning i tråden.
Aldrig i livet, "en har blitt bränd"

johnsson, vi sätter oss med popcorn istället. Bry dig inte om det där ngt mer.

KitchenDesign skrev:
johnsson, vi sätter oss med popcorn istället. Bry dig inte om det där ngt mer.
Roligt att två personer med egna företag som bedrivs perfekt och har hur mycket kunskap om allt bara försöker förstöra när någon frågar om hjälp , hoppas ni inte har samma attityd mot era egna kunder

Ironin i det hela är att ingen här är intresserad av kunskap, utan enbart vill ventilera och klaga på allt som har med hantverkare att göra.
Vore ni intresserade av det, skulle ni lyssna mer och inte argumentera emot allt en hantverkare säger.
Det johnsson sagt är att han gjort 300 badrum som i slutändan varit felfria. Självklart har några av dem haft
synpynkter men att det åtgärdats och slutligen gett 300 nöjda kunder.
Rätt stor skildnad mot att säga jag har aldrig gjort fel, vilket han inte sagt. Istället ni förlöjligar hans inlägg.
Vad tror du att du då får för gensvar.
Och med detta så utgår jag på riktigt ur tråden och kommer bara följa den för nöjjetsskull

• Gilla
[SH] och 1 till
  • Laddar…
Thomas59
KitchenDesign skrev:
Ironin i det hela är att ingen här är intresserad av kunskap, utan enbart vill ventilera och klaga på allt som har med hantverkare att göra.
Vore ni intresserade av det, skulle ni lyssna mer och inte argumentera emot allt en hantverkare säger.
Det johnsson sagt är att han gjort 300 badrum som i slutändan varit felfria. Självklart har några av dem haft
synpynkter men att det åtgärdats och slutligen gett 300 nöjda kunder.
Rätt stor skildnad mot att säga jag har aldrig gjort fel, vilket han inte sagt. Istället ni förlöjligar hans inlägg.
Vad tror du att du då får för gensvar.
Och med detta så utgår jag på riktigt ur tråden och kommer bara följa den för nöjjetsskull
Just den attityd som Johansson56, och du Kitchen Design med för all del, visar upp är det som underbygger hantverksföraktet. Kan mycket väl tänka mig att några av de 300 kunder som Johansson56 byggt badrum åt inte varit nöjda, men med den översittarattityd Johansson56 ("...jag vet minsann bäst, jag har byggt 300 badrum yada yada...") visar upp lär dom inte ha vågat klaga.

Personligen tror jag forumet klarar sig bra utan er. Här finns så många proffs med trevligt sätt att det inte känns som någon större förlust. De hantverkare som skriker högst och slår sig mest på bröstet brukar sällan vara de bästa.

Tala gärna om vilka företag ni jobbar för så ska jag se till att sprida det och själv se till att undvika era företag.

• Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Nu är jag amatör här men om nu inte ritningen är toleranssatt så antar jag att det finns någon svensk standard som gäller
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk_standard
eller?

Vad säger den om hur mycket de får diffa på hela längden av badrummet som nu brunnen är monterad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.