Hej!

Jag har flyttat in i ett 70-talshus där det funnits ett badrum med paxfläkt ut i en eternitkanal. Vi håller på att göra ett till badrum och istället för att installera Pax där också så tog vi steget att installera mekanisk frånluftsventilation i hela huset istället. Så det drar luft från båda badrummen och kök.
I och med detta så ska ju den gamla kanalen som pax-fläkten satt i pluggas igen på något sätt så att det inte dras in luft därifrån och min fråga är hur man gör detta korrekt? Inifrån hade jag hade tänkt att trycka upp lite isolering i kanalen och sedan eventuellt lägga PU-skum som ett ”lock” och sedan plugga med gips i taket. Skulle det funka?

• Hål i väggen med synliga kablar, del av en diskussion om pluggning av gammal ventilationskanal från badrumsrenovering i 70-talshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fogskum blir ju snabbt och effektivt för att plugga röret. Tänk på att det är svårt att få bort om du kladdar på ytor i rummet.

• Gilla
fluxxsimon
  • Laddar…
om kanalen går ut utvändigt på taket så bör du nog plugga även däruppe
det bästa vore att avsluta kanalen innanför yttertaket

• Gilla
fluxxsimon
  • Laddar…
T tergo skrev:
om kanalen går ut utvändigt på taket så bör du nog plugga även däruppe
det bästa vore att avsluta kanalen innanför yttertaket
Ja absolut, den ska pluggas där uppe med. Är det kritiskt att det sker samtidigt eller kan jag plugga inne först och plugga uppe om några dagar?

F fluxxsimon skrev:
jag plugga inne först och plugga uppe om några dagar?
JA

• Gilla
fluxxsimon
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.