Ja det är ju en meter till längre ner som allt fett samlas. Själv hade jag en 2 meter lång fettpropp precis under golvet, men då hade jag lite tur för taket var öppet i källaren så det var enklare att byta röret än att rensa det.....
Nej, det har INTE löst sig. Efter ett tag fylls diskho upp och när diskmaskin tömmer åker det också upp. Antar att det är stopp längre ner ”under köksskåp” om man säger. Vem kontaktar man? Rörmokare eller slamsugare eller vad det kan heta? Aldrig råkat ut för detta.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Högtryckstvätt med spolslang brukar vara effektiv om du har en, vill investera i eller kan låna.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Man använder en speciell slang för ändamålet. Här är en till Kärcher men kolla så att det är rätt fattning innan du köper om maskinen är äldre:
https://www.bauhaus.se/karcher-rorr...MInvT3oq_z9QIVC9OyCh3hYwUFEAQYASABEgIZ7_D_BwE
Man får ta bort vattenlåset och sen ner med slangen. Den behöver inte komma långt in för att det inte ska spruta ut något vatten. Slangen jobbar sig framåt nästan på egen hand genom bakåtriktade vattenstrålar.
https://www.bauhaus.se/karcher-rorr...MInvT3oq_z9QIVC9OyCh3hYwUFEAQYASABEgIZ7_D_BwE
Man får ta bort vattenlåset och sen ner med slangen. Den behöver inte komma långt in för att det inte ska spruta ut något vatten. Slangen jobbar sig framåt nästan på egen hand genom bakåtriktade vattenstrålar.
En hink hett vatten, låt vila, täta alla öppningar och kör hårt med vaskrensare, det fungerar på mitt avlopp i köket som är 5m och i princip utan fall. Förr tog jag bort vattenlås och körde med rensband. Har också kört högtryck. Har till och med bytt röret en gång. Vaskrensare är verkligen guld värt!
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Ja vaskrensare av klassisk modell är bra att testa först då det är så enkelt.
Rensband kan lösa det akuta men jag tror att det många gånger bara gör ett hål i proppen. Bäst är det om man kan spola hela röret.
Rensband kan lösa det akuta men jag tror att det många gånger bara gör ett hål i proppen. Bäst är det om man kan spola hela röret.