Nåt bra tips på hur man kan lösa igenkorkat vattenlås i handfat?
Är oftast beläggning av tandkräm/smink som bygger på och täpper till.
Orkar inte plocka bort och rensa vattenlåset var 3e månad om det inte är tvunget.
Funkar nån form av propplösare?
Finns ju massa "husmorsknep" med grejer man oftast har hemma. Men är det nåt som kan funka så där nån gång ibland??
Är oftast beläggning av tandkräm/smink som bygger på och täpper till.
Orkar inte plocka bort och rensa vattenlåset var 3e månad om det inte är tvunget.
Funkar nån form av propplösare?
Finns ju massa "husmorsknep" med grejer man oftast har hemma. Men är det nåt som kan funka så där nån gång ibland??
Produkter som diskuteras: "propplösare"
Fettlösare Mudin Express 1 liter Norenco
Löser upp fett, olja, hår och slam
299 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Med den frekvensen på stoppen låter det för mig som att du har ett vattenlås med dålig utformning eller konstiga vanor när det gäller mängden tandlräm och smink som åker ned. Visst får man rensa låset någon gång men inte så ofta väl.
Det är ungarnas å käringens toa. Dom använder ju inte direkt tandkräm på riktigt rätt sätt..
Testa en sån här propp med inbyggd sil. Själv tycker jag den är helt suverän på att förebygga stopp, allt jox tenderar att fastna i silen istället för att åka ner i vattenlåset. Men så har jag iofs inga barn som gillar att leka med tandkräm osv. heller 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Försöker säkert få mera information från dig.....jordraketen skrev:
Du frågar men ger inte så mycket att gå på....
Du har fått svaret redan hur du bäst löser problemet, visa hur de ska rensa vattenlåset och låt dem efter det sköta det.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Med en sådan propp kommer man åt att röra omkring i skiten med en lång träpinne nere i låset och då brukar det åka vidare. Har praktiserat detta med framgång.cpalm skrev:
Protte
Word, 6st familjemedlemmar varav 4st med långt hår...
Jag brukar köra med en vanlig sugpropp när det börjar strula i vasken, men när det blir värre så är det bara att plocka ner hela vattenlåset alternativt koppla denna på kranen och spola rent rören.
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/rengoring-och-underhall-vvs/avloppsrensningsverktyg/avlopps-rorrensningsmunstycke-870931/
Och nej, jag skulle inte låta ungarna plocka isär rör och vattenlås. Bådar bara för läckage och vattenskador i vaskskåpet.
Jag brukar köra med en vanlig sugpropp när det börjar strula i vasken, men när det blir värre så är det bara att plocka ner hela vattenlåset alternativt koppla denna på kranen och spola rent rören.
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/rengoring-och-underhall-vvs/avloppsrensningsverktyg/avlopps-rorrensningsmunstycke-870931/
Och nej, jag skulle inte låta ungarna plocka isär rör och vattenlås. Bådar bara för läckage och vattenskador i vaskskåpet.
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Detta känns igen! Vi har precis samma problem, vi har vattenlås med nån form av flexislang, hålet samt att det fastnar hår i silen i botten, men har svårt att sätta dit grejen som visades, har fast bottensil..