Vi har fått stopp i vår golvbrunn i badrummet. Huset är från 1959 och badrummet är från 70-talet nångång. Vi har bott i huset i 1 år. Igår skulle jag städa och kom på att jag aldrig rensat i golvbrunnen. Den var nog inte rengjord på många många år upptäckte jag. Jag grävde ut en gigantisk klump och hände sedan i en spann med vatten. Det skulle jag inte ha gjort. Det blev helt i stopp. Jag har sugit ur allt med en vattendamsugare. Vattenlåset är gjutjärn. Det sitter en fyrkantig rensplugg men är osäker på om jag klarar att få upp den. Har ni några tips?

Jag fixade det! Pluggen är i mässing och lossnar lätt om man knackar lite försiktigt på den innan jag skruvade med skiftnyckeln. Eftersom jag inte har någon Pex- slang hemma fick det duga med en vanlig trädgårdsslang, som jag matade in i hålet. Fettproppen lossnade direkt och jag kunde rensa ut all gammal skit. Att ha en halvtum(?) snabbkoppling hemma är bra när man skall spola avloppet den passar rätt på duschslangkopplingen. Glädjer mig till vi får nytt bad ;)

L
Stiftet Stiftet skrev:
Jag fixade det! Pluggen är i mässing och lossnar lätt om man knackar lite försiktigt på den innan jag skruvade med skiftnyckeln. Eftersom jag inte har någon Pex- slang hemma fick det duga med en vanlig trädgårdsslang, som jag matade in i hålet. Fettproppen lossnade direkt och jag kunde rensa ut all gammal skit. Att ha en halvtum(?) snabbkoppling hemma är bra när man skall spola avloppet den passar rätt på duschslangkopplingen. Glädjer mig till vi får nytt bad ;)
Skönt :)

• Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.