Det verkar vara en hel del "gegga" i golvbrunnen i garaget- När jag spolade rent i garaget så rann vattnet undan i väldigt långsam takt. Det visade sig också att golvbrunnen var fastgjuten i betongen. Ska det vara så? Frågan är nu hur jag kan rensa avloppet? Högtrycksspolning? Rensband eller vad?

Börja med att rensa vattenlåset mycket skräp fastnar där. Hjälper inte det så är det nog läge att gå vidare med högtryckstvätten och speciell avloppsrensningslang. Har funkat bra de gånger jag använt det och samma princip som avloppsfirmorna använder.

S Snappahaneklanen skrev:
Börja med att rensa vattenlåset mycket skräp fastnar där. Hjälper inte det så är det nog läge att gå vidare med högtryckstvätten och speciell avloppsrensningslang. Har funkat bra de gånger jag använt det och samma princip som avloppsfirmorna använder.
Ska jag hugga loss silen från betongen? Annars kommer jag inte åt vattenlåset. Vet inte om det ska vara så? Kanske kan ett rensband hjälpa?

Kan du lägga upp några bilder på brunnen så vi förstår hur det ser ut?

S Snappahaneklanen skrev:
Kan du lägga upp några bilder på brunnen så vi förstår hur det ser ut?
Tack för engagemanget, men nu har vi hittat felet. Det visade sig att avloppet gick till en vägbrunn utanför garaget, och den gick att lyfta på och rensa rent från grus och sand.. Så skönt att det gick!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.