Stopp golvbrunn garage.

Det är stopp i golvbrunnen i garaget och jag undrar om någon har en bra idé för att lösa detta.

Garaget är byggt cirka år 1997 och jag är inte säker på när denna golvbrunn rensades sist, då jag inte bott i huset särskilt länge.

Jag tror att stoppet är i vattenlåset eller längre ned i golvbrunnen. Har provat att spola vatten från övriga källor i samma våningsplan som garaget och då händer ingenting. Har även undersökt utanför garaget där det finns en avrinningsfåra. Därifrån ser det OK ut, och det finns inget rör som går från golvbrunnen till avrinningsfåran utanför garaget. Det ser istället ut som att dessa två (golvbrunnen i garaget och avrinningsfåran) går ihop någonstans under garaget och sedan vidare ut...

När jag känner på det som ser ut som ett vatten så går det att vicka på lite grann men jag är osäker på om jag kan få loss det(om det är avsett att tas loss) utan att ha sönder den.

Är det någon som har andra förslag än att försöka vålda loss det som det ut som ett vattenlås?

Är det läge att prova någon typ av avloppsmedel, och om inte det fungerar vad då?

Tacksam för input!

• Bild på en igensatt och rostig golvbrunn i ett garage med synlig smuts och skräp som kan vara orsaken till stoppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite egen återkoppling på tråden: har kört en stopplösare utan att det hjälpte.

Det har nu gett sig av sig självt, vilket är skönt under vintern med all snö som ska in. Jag ska sätta för ett filter så att mindre skit kommer ned i avloppet, återkommer ev. med bild på detta för intresserade.

Återkoppling till nyfikna: samma status, ibland fastnar kulan som ett stopp men petar man till den så rinner det som det ska, typ. Om någon har tips på filter som kan användas för att mindre skit ska fastna så välkomnas det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.