Hej,
Har ett köksavlopp som troligen har 90 graders böjar och som går från kök till tvättstuga. Vart fjärde år blir det stopp i detta. Cirka 5 meter och säkert dåligt fall på det. Kör diskmaskin oxå.
Vilket som har jag rensat detta nu igen och vi har alltid svårt att få ur vattnet från diskhon. Det bubblar liksom till ibland. Kryper jag under diskbänken och lyfter lite på slangen så rinner det ur snabbt som den.
Det är ett IKEA vattenlås som sitter under, men hade samma problem innan vi bytte kök.
Kan man göra ngt åt detta? Vaccumventil som hämtar upp luft eller vad?
Tacksam för idér
