Jag håller på att byta all köksinredning i sommarstugan och skulle behöva väggskåp som har dörrar både fram och bak (70 bredd och 70 höjd) (kontinentalhöjd). Var hitar man sådant? Är det någon köksleverantör som tillverkar sådana längre?

Borde väl gå o ta ett vanligt väggskåp o sätta dörrar på bådasidor om man är en smula händig? Annars kan man väl köpa vanliga hyllplan på vilken byggmarknad som helst o skruva ihop till en stomme.

I annat fall har jag ett ståendes ute just nu, skruvat ner mitt 70-talskök.. I furo o med härligt gult glas.. :P

mvh Fredrik

Gamla 70-talsstommar är ju precis det jag har nu, så det känns inte aktuellt man tack för erbjudandet!

Tror knappast att det blir bra med ett vanligt väggskåp heller i o m att bakkanten på sidorna sällan är snygg. Sen har ju en del väggskåp baksida i masonit i ett spår, så det blir knappast snyggt.

Blir väl att kexa ihop en egen stomme och köpa luckor...

Har för mig att HTH har sådana sk genomräckningsskåp. SweNovaKök har det enligt deras katalog.

*Gjorde en snabb Googlesökning på genomräckningsskåp och det fanns en massa träffar! T ex Marbodal.

Hur kunde jag missa det? Verkar dock bara finnas i 80- eller 60-bredd hos Marbodal. Ja, ja - det kanske funkar med ett 60 och ett 80 istället för två 70...

Tack för tipset!

Hemmakatten
Beställ en stomme från ett kökssnickeri, du kan du få exakt vilka mått du vill.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.