Jag tänkte att det skulle vara smidigt och bra att använda sig av stolpspjut, men jag verkar inte lyckas få till det att få dem utan att de roterar. Har försökt vid flertalet tillfällen (och dragit upp dem för att jag inte lyckats) utan att få dem på en rak linje. utefter murarsnöret.

Finns det några smarta tips på hur jag ska få till det?

• Trästolpe i stolpspjut installerad i marken med murarsnöre för att justera riktning, omgiven av jord och löv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trästolpe monterad i ett stolpspjut bredvid en björk, orange murarsnöre, ett nedböjt verktyg och ett rör på marken, gräs och gångväg i bakgrunden.
    Skapa konto
Sorry glömde skicka bild på spjuten. Såhär ser de ut

• Metallspjut och träbalk vid en gräsmatta, en person står intill.
    Skapa konto
Har samma erfarenhet, de är knixiga att få ner som man vill.
Vrider sig gärna. Jag brukar bryta lite lätt på dom när dom är nere, i den riktning jag vill
ha dom.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Har samma erfarenhet, de är knixiga att få ner som man vill.
Vrider sig gärna. Jag brukar bryta lite lätt på dom när dom är nere, i den riktning jag vill
ha dom.
Hur gör du det? Jag försökte så gott jag kunde, men det verkade ju inte göra något med dem:S

• Gilla
Monkan74
  • Laddar…
D
Det är nog bäst att vara två. Testa skruva fast en lång regel horisontellt på stolpen så kan ena personen dra/rikta med den hävarm som uppstår av regeln medan den andra slår.

Du kan också börja med stolpen lite lätt vriden åt något av hållen beroende på vilket håll du slår ifrån. Hittade en video som beskriver det (precis i början)

https://www.youtube.com/watch?v=05_S9Spperg

Redigerat:
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Jag skruvar fast 2 träribbor horisontalt på en bit stolpe, så man kan rikta/vrida/bryta stolpskon i den riktning man vill ha den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.