Tja.
Vi har byggt staket runt våran altan med 90x90 stolpar och letar efter vita Stolphattar. Någon som har nått tips? Verkar vara svårt att hitta vita.

Jag försökte beställa från två olika firmor. Bägge hade slut och lång leveranstid från tillverkaren. Antar att de hade samma tillverkare.

Attans, ok. Trodde inte att det skulle va ett problem att få tag på vita men jag misstog mig tydligen. Kanske får fundera på andra alternativ. Tack för svaret. Får jag fråga vilka firmor du beställt ifrån?

Byggmax stolphattar + vit sprayfärg?

M
Vita är jättesvåra att hitta. Galvade och färg är nog enklast.

Redigerat:
Tänk bara på att nyförzinkade ytor inte är att rekommendera att måla på. De behöver åldras ca ett år vill jag minnas att färgtillverkarna säger.

Japp. Färg på galvade ytor fastnar inte hållbart. Det finns dock svartmålade att köpa som man kan spraya vitt. Räkna med att de blir fula efter fem år men det är ju ingen större utgift.

Hmm ja tanken har slagit mig att spraya själv, men det blir ju sällan bra. Iaf inte efter några år. Men jag kanske inte har så många alternativ. Möjligtvis att skita i Stolphattar å bygga ett "räcke" överst ist.

Thomas, såg inte ditt svar. Å du har nog rätt, bättre att måla på svarta än galvat. Smart, tack

Thomas_Blekinge skrev:
Japp. Färg på galvade ytor fastnar inte hållbart. Det finns dock svartmålade att köpa som man kan spraya vitt. Räkna med att de blir fula efter fem år men det är ju ingen större utgift.
Jo, men då blir det ännu en sak på "att göra listan", jag hade nog beställt rätt grejor från början, är det inte flera års leveranstid lär stolparna inte ta någon skada utan hatt :)

Vilken färg bör man använda? Helst en som finns på sprayburk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.