Hej, på jobbet så kom en firma och monterade påkörningsskydd runt ett hus, på dessa stolpar (2 av stolparna) ska vi montera ett 50-70kilo tungt hållare för slangar. Det jag undrar över är: Stolparna slogs ner en bit i marken/hålet och dessa hål fylldes med singel. Stolparna kändes inte som att de satt fast hårt men som del i ett staket så fungerar de som påkörningsskydd, tror jag :-) sen frågade jag beställaren om de håller för slanghållarna och han menade att med tiden så kommer de att "sätta" sig! Regnet sköljer ner de små gruskornen i hålet och det blir hårt! Vad tror ni?

Konstant belastning av 50-70 kg låter mycket. Skulle tyvärr tro att ni kommer få problem att stolpen viker sig eller sjunker.

tttomten TomasJor skrev:
Konstant belastning av 50-70 kg låter mycket. Skulle tyvärr tro att ni kommer få problem att stolpen viker sig eller sjunker.
Marken under verkar hård. Staketet har stolpar med avstånd på 2,5m och ett stabilt räcke. Sen sitter det ett litet vinkeljärn på 80cm som är fastsvetsat i en stolpe som är gjuten. Min fråga gäller mest om singel i ett hål kan sätta sig inom en rimlig tid (6mån)?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.