3 994 läst ·
16 svar
4k läst
16 svar
Stöldrisk poolelektronik
Sida 1 av 2
Hej,
Min nya pool är väldigt snart installerad och kom precis att tänka på att det står ju grejer för rätt mycket pengar därute....
Har någon varit med om inbrott/stöld av poolgrejer?
Min utrustning står i ett enkelt förråd som inte kräver så stor motivation för att ta sej in i.
Min nya pool är väldigt snart installerad och kom precis att tänka på att det står ju grejer för rätt mycket pengar därute....
Har någon varit med om inbrott/stöld av poolgrejer?
Min utrustning står i ett enkelt förråd som inte kräver så stor motivation för att ta sej in i.
Jag tror inte det är någon större fara, genomsnittstjuven är oftast inte särskilt smart och vill nog helst stjäla saker som är enkla art ta med sig och enkla och sälja.
Vem, som har råd och möjlighet att anlägga en pool, skulle försöka få tag i stulen kringutrustning, den köparen finns nog inte.
Vem, som har råd och möjlighet att anlägga en pool, skulle försöka få tag i stulen kringutrustning, den köparen finns nog inte.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
I Poolen kanske?Peter2400 skrev:
Det har du nog rätt i, rätt meckigt att få med sej något och väldigt svårsåltPeter2400 skrev:
Själv fick jag i dagarna hela min pool stulen.
Tjuvarna gjorde rent hus och stal poolen, en grå Intex ultra 5,49 i diameter samt värmepump av märket hydro-pro och övriga tillbehör.
Blev minst sagt paff då den trotts allt rymmer 26m3.
Det hände i mellanskåne och nu har jag två ledsna barn, trist.
Tjuvarna gjorde rent hus och stal poolen, en grå Intex ultra 5,49 i diameter samt värmepump av märket hydro-pro och övriga tillbehör.
Blev minst sagt paff då den trotts allt rymmer 26m3.
Det hände i mellanskåne och nu har jag två ledsna barn, trist.
Sätt ut en minimaster för 5-6k och den försvinner direkt, normal begpris 9-10k. Samma sak med en Pahlen bronspump, går direkt om priset är rätt (tredjedel av nypriset). De flesta som säljer dessa saker har inte riktigt koll på värdet så priserna varierar rätt rejält - har hållt lite koll de senaste åren och kan inte påminna mig om att jag hittat något som ser ut som stöldgods.
FSN, jag tror jag skulle få med mig ett komplett MM kit på under 10 minuter, minus ett par anborrningsbyglar.....
FSN, jag tror jag skulle få med mig ett komplett MM kit på under 10 minuter, minus ett par anborrningsbyglar.....
Vad/hur gjorde banditerna med vattnet?T Tedde skrev: