Hej,

Min nya pool är väldigt snart installerad och kom precis att tänka på att det står ju grejer för rätt mycket pengar därute....

Har någon varit med om inbrott/stöld av poolgrejer?

Min utrustning står i ett enkelt förråd som inte kräver så stor motivation för att ta sej in i.

Vilken adress bor du på?;)

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte det är någon större fara, genomsnittstjuven är oftast inte särskilt smart och vill nog helst stjäla saker som är enkla art ta med sig och enkla och sälja.
Vem, som har råd och möjlighet att anlägga en pool, skulle försöka få tag i stulen kringutrustning, den köparen finns nog inte.

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vilken adress bor du på?;)
He he!! Jag bor i Sveriges tredje största stad...

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Jag tror inte det är någon större fara, genomsnittstjuven är oftast inte särskilt smart och vill nog helst stjäla saker som är enkla art ta med sig och enkla och sälja.
Vem, som har råd och möjlighet att anlägga en pool, skulle försöka få tag i stulen kringutrustning, den köparen finns nog inte.
I Poolen kanske?

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Det har du nog rätt i, rätt meckigt att få med sej något och väldigt svårsålt

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
F
Har svårt att tro att tex en MiniMaster skulle vara direkt svårsåld men relativt svårstulen om man vill ha ett komplett paket att sälja.

Själv fick jag i dagarna hela min pool stulen.
Tjuvarna gjorde rent hus och stal poolen, en grå Intex ultra 5,49 i diameter samt värmepump av märket hydro-pro och övriga tillbehör.
Blev minst sagt paff då den trotts allt rymmer 26m3.
Det hände i mellanskåne och nu har jag två ledsna barn, trist.

Sätt ut en minimaster för 5-6k och den försvinner direkt, normal begpris 9-10k. Samma sak med en Pahlen bronspump, går direkt om priset är rätt (tredjedel av nypriset). De flesta som säljer dessa saker har inte riktigt koll på värdet så priserna varierar rätt rejält - har hållt lite koll de senaste åren och kan inte påminna mig om att jag hittat något som ser ut som stöldgods.

FSN, jag tror jag skulle få med mig ett komplett MM kit på under 10 minuter, minus ett par anborrningsbyglar.....

T Tedde skrev:
Själv fick jag i dagarna hela min pool stulen.
Tjuvarna gjorde rent hus och stal poolen, en grå Intex ultra 5,49 i diameter samt värmepump av märket hydro-pro och övriga tillbehör.
Blev minst sagt paff då den trotts allt rymmer 26m3.
Det hände i mellanskåne och nu har jag två ledsna barn, trist.
Vad/hur gjorde banditerna med vattnet?

Mikael_L
Kollat källaren? :surprised: :cool:

MathiasS MathiasS skrev:
Vad/hur gjorde banditerna med vattnet?

De har varit där vid två tillfällen, vattnet släppte de troligtvis ut genom en bottenplugg, men det tar ju sin tid, därav antar jag att de varit där vid två tillfällen.

Gräsmattan lär ju börja växa igen....

F
T Tedde skrev:
De har varit där vid två tillfällen, vattnet släppte de troligtvis ut genom en bottenplugg, men det tar ju sin tid, därav antar jag att de varit där vid två tillfällen.

Gräsmattan lär ju börja växa igen....
Vad tar hemförsäkringen på poolprylar?

F fsn skrev:
Får återkomma med det, var i kontakt med If idag och skulle mejla in vad som blivit stulet, helst medfoton.

F fsn skrev:
Har man man bara sagt att man har en pool så är det väl som vilket lösöre som helst. Minns jag rätt går vissa saker på byggnadsdelen av försäkringen, men det kan ju bero lite på pooltyp också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.