Igentligen så borde jag nog bara låta mina två bilder tala för sig själva. Just nu sitter jag bara och skrattar, men borde kanske gråta... :wow:

Jag är inte snickare, markentreprenör eller gjutare eller... Jag är bara en helt vanlig svensson som inte kan låta bli att fundera på om detta verkligen har gått rätt till på något sätt alls. Själv kan jag nämligen inte det. Möjligtvis att stödstolpen är rätt placerad upptill. Men det övriga, herregud.... :banghead:

Mina funderingar:

1. Finns det någon yrkesstolthet när man lämnar en decimenter lång flisa i stolpen?
  2. Varför inväntar man inte att skruva dit stolpen när man vet att den ska gjutas om och rätt?
  3. Varför ser man inte till att ha ett längre avstånd mellan gjutningen och pelarens underkant. Regnvatten kommer väl mumsa sig upp i trät underifrån när det träffar gjutningen?
  4. Kan man göra fler fel?

IMG_6139_zoom.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skadatstödbenlowres.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggahem skrev:
Igentligen så borde jag nog bara låta mina två bilder tala för sig själva. Just nu sitter jag bara och skrattar, men borde kanske gråta... :wow:

Jag är inte snickare, markentreprenör eller gjutare eller... Jag är bara en helt vanlig svensson som inte kan låta bli att fundera på om detta verkligen har gått rätt till på något sätt alls. Själv kan jag nämligen inte det. Möjligtvis att stödstolpen är rätt placerad upptill. Men det övriga, herregud.... :banghead:

Mina funderingar:

1. Finns det någon yrkesstolthet när man lämnar en decimenter lång flisa i stolpen?
  2. Varför inväntar man inte att skruva dit stolpen när man vet att den ska gjutas om och rätt?
  3. Varför ser man inte till att ha ett längre avstånd mellan gjutningen och pelarens underkant. Regnvatten kommer väl mumsa sig upp i trät underifrån när det träffar gjutningen?
  4. Kan man göra fler fel?

[bild][bild]