Hej!

Slarvat. Behöver stödkottla innervägg till cc30.
Grejen är att plyfan och våtrumsgipset sitter på plats redan. Hur gör jag på bästa sätt?
Kan jag dra skruv från insidan genom gips och plyfa i regeln eller ska jag skråa från "utsidan" in i plyfan bara?

Bilden visar från utsidan där jag ska in med 2 reglar.

• Bild av en ofärdig innervägg med synliga träreglar, plyfa och rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska väl ha en regel i plyfa-skarven? Den skulle jag skruvat från gipssidan på bägge sidor om skarven. Det är ju bara att spackla skruvarna sedan precis som du spacklar det övriga på gipset. Skråa kortbitarna in i befintliga reglar.

Det heter "kortla", mvh vän av ordning...sen skriver du att du ska ha reglar på cc30...till din fråga, det är väl bara att dra skruv rakt igenom gipset? Och som ovan skriver, du bör ha en regel i skarven. Som då kallas kortling ;)

Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Det heter "kortla", mvh vän av ordning...sen skriver du att du ska ha reglar på cc30...till din fråga, det är väl bara att dra skruv rakt igenom gipset? Och som ovan skriver, du bör ha en regel i skarven. Som då kallas kortling ;)
Toppen tack. Det ska ju upp tätskikt/kakel på insidan så det är väl bara att hitta tillräckligt bra/lång skruv för att dra genom våtrumsgipset och flyfan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.