hej hopp!
ska ha stödmurar på tomten då den sluttar o undrar om nån vet vad betongblock som man kan ha som stödmurar kostar? oj, det blev en lång mening... hoppas nån fattar vad jag menar och har prisuppgifter och mått till mig!
mvh
dahlino

Du bör börja med att tala om hur hög och lång du ska ha muren och vad den ska stötta upp. Det skiljer ju lite på 30 cm murhöjd och 3 meter

ja det är klart... den ska vara ca 50 cm hög och 20 m lång. köper man inte dem i bitar... det är betongblock jag menar. hoppas du har svar!
mvh
dahlino

muren ska va som ett stöd då huset ligger högre än carporten som muren ska va vid. vi har fått fylla upp tomten ganska mkt så därför behöver vi ha en mur så att vi inte åker ner på grannen........... ;D ;D

Då behöver du således en lite stadigare mur som tex keystone, alternativet är tex L-element.

Skulle tippa på att L-element i den höjden kostar ca 700-1000 kr /metern. Här kan det löna sig bra att ringa runt och jämmföra priser.

Alternativet är att man gör egna L-element. Det blir betydligt billigare men det är en del jobb

tack f svar! får kolla runt lite o höra om pris...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.