Hej!

Jag skall putsa min fasad med STO system Nordic 1,5 mm.
Jag funderar på om jag skall lägga till för Lotusan "smutssvvisande" fasad och vad detta tillägg isåfall borde kosta på ett ungefär.
Fasaden är ca 250 m2
Är det nödvändigt att ta Lotusan....blir huset smutsigt annars? Bor på västkusten en bit i i landet och inte nära några stora vägar.
Vad säger ni som putsat utan Lotusan....är ni nöjda?

Tacksam för svar!

Mvh,

Rebmic

Om det är silikonputs (StoSilco) blir det inte smutsigt. Silikatputs (StoSil) är något mer benägen att bli smutsig. Akrylputs, och ren mineralisk puts är värst.

StoLotusan ytputs kostar runt 8-10 kr/kg extra jämfört med bruten StoSilco.
Tycker du att det känns svårt att bestämma sig, kan du välja StoSilco så länge, och måla med Lotusan (114 kr/l exkl. moms) fasadfärg längre fram, om det nu skulle visa sig vara nödvändigt. Fasader putsade med StoSilco ser nya ut i minst 8 år. Ute på landsbygden säkerligen ännu längre.

I ditt ställe hade jag valt StoClassic istället för StoNordic. Dessutom armeringmassa StoArmat istället för StoLevell Classic, för att inte tala om StoLevell Cote som används i StoNordic-systemet för att frisera offerten.

I isolde skrev:
Om det är silikonputs (StoSilco) blir det inte smutsigt. Silikatputs (StoSil) är något mer benägen att bli smutsig. Akrylputs, och ren mineralisk puts är värst.

StoLotusan ytputs kostar runt 8-10 kr/kg extra jämfört med bruten StoSilco.
Tycker du att det känns svårt att bestämma sig, kan du välja StoSilco så länge, och måla med Lotusan (114 kr/l exkl. moms) fasadfärg längre fram, om det nu skulle visa sig vara nödvändigt. Fasader putsade med StoSilco ser nya ut i minst 8 år. Ute på landsbygden säkerligen ännu längre.

I ditt ställe hade jag valt StoClassic istället för StoNordic. Dessutom armeringmassa StoArmat istället för StoLevell Classic, för att inte tala om StoLevell Cote som används i StoNordic-systemet för att frisera offerten.
Nog för att det är en gammal tråd, men produkterna är ju fortfarande aktuella.
Vad menar du med din sista mening, hur friserar de offerten med Cote?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.