Ex 1 m3 stjälpt ved hur mycket blir det när man staplar?

Hur brukar 1 m3 ved säljas? Stjälpt eller staplad? Hur räkna ut priset?

Ska börja sälja ved, vet inte hur jag ska räkna.
 
Kolla blocket så ser du hur alla andra gör.
 
I de trakter av Småland där jag bor, dvs runt Växjö, finns olika varianter. En del tar betalt efter m3 när köparen staplat veden, en del tar betalt i m3 stjälpt mått. Viktigast tycker jag är att du är tydlig när du säljer. Jag tar x kr m3, det är stjälpt mått och det ger 0,67 m3 när det är staplat. Jag har köpt av www.kronved.se någon gång, kolla deras hemsida. Jag som konsument uppskattar iaf den typen av info.
 
Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.