Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Jag har precis byggt ett garage. Väggar och tak är spacklade och målade. Till sommaren ska så även golvet få sig en omgång i form av grå epoxy färg.
En stor tankeutmaning är vad jag ska göra med lecablocken som garaget står på.
Lecat sticker ut 25mm från väggen och är 195 hög och bryds för närvarande med en grundpapp ovanpå.
Initialt hade jag tänkt putsa lecablocken och måla epoxy ända upp till väggen. Efter ett varningens finger från en murare angående puts som möter gips är jag nu nollad.
Behöver därför lite stilråd och tips till min man cave.
En stor tankeutmaning är vad jag ska göra med lecablocken som garaget står på.
Lecat sticker ut 25mm från väggen och är 195 hög och bryds för närvarande med en grundpapp ovanpå.
Initialt hade jag tänkt putsa lecablocken och måla epoxy ända upp till väggen. Efter ett varningens finger från en murare angående puts som möter gips är jag nu nollad.
Behöver därför lite stilråd och tips till min man cave.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Att gips ogillar fukt och kan börja svälla.
Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Nej, tanken var att putsa framtill och ovanpå den del av lecablocken som syns. Han var rädd att putsen som ligger mot väggen då kommer att förstöra gipset.X xLnT skrev:
Det kommer i huvudsak vara kallt men med möjlighet att värma upp.
Redigerat:
Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Du tänker att man inte putsar ända in till väggen då? Eller att man putsar till listen på väggen? Jag har förträngt den tillkommande fukten..
Bra att du påminner om den!
Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Ok. Då fattar jagS saiter skrev:
Medlem
· västra Götaland
· 17 inlägg
Haha! Ja kanske, men jag är inne på samma linje. Frun gillar slutresultatet men inte den långa, kvällsfrånvaron fram tills dess. Även det en detalj som inte får glömmas bort.M Mats skrev:
Det farliga med att spåna är att det kan bli för komplicerade idéer.