5 224 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Stilleståndsersättning.
Då uppfyller de lagkraven och kan inte klandras för sitt agerande.Dannyboy skrev:
Att du sedan skriver på ett avtal som saknar en rejäl vitesklausul är ju ditt (dyköpta) misstag.
Tänk om alla lät granska sina avtal hos någon kunnig som spelar på köparens sida så slapp vi denna typ av inlägg.
*suck*
Garbo? Det är väl en Byggnads försäkring, inte försenings. Vite bör aknske specas i kontrakt. Annars tror jag man kan kräva ersättning motsvarande reella utgifter?Teta skrev:
Men om det inte står i kontrakt kan det ju bli besvärligt att kräva..........tingsrätten?
Klicka här för att svara