Ni som har stihl slang till festool tycker ni inte att den glider av för lätt ( på st 55) eller har ni gjort något för att den inte den ska glida av.

Den kombon kanske ingen har så du blir nog utan svar men lägg upp en bild på det du vill ha svar på.

Jag tyckte jag hade läst här innan att fler har den lösningen.

Här är bild på anslutningen. Vet inte om det syns på bilden med på festools anslutning är det gummi och på stihl är det plast så den sitter inte lika hårt. Har inte testat den än på kapexen men ska göra det under dagen
ImageUploadedByByggahus.se1363509128.268864.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1363509145.767478.jpg
Skapa konto

Det är stihl 35/36 mm slang.

Mja, har prövat lite olika typer av slangar och däribland en stihl slang men den fungerar endast bra i CTLn. Andra änden blev inte tät och jag vägrar "silvertejpa" mina fesverktyg.
Bäst är helt klart att använda plug-it slangen men den är ack så dyr. Bara att börja spara eller skriva önskebrev till tomten... :p

Men är det inte bara att byta anslutningen på slangen till en Festool, tidigare fanns det i vart fall lösa adaptrar i gummi till Festool att köpa.

• Gilla
agehall
  • Laddar…
Jag hoppas det. Har en D36 slang på jobb som jag ska testa med att byta.

Stihl slangen kostar för övrigt 340:- för en 3 m

o jag som tidigare trott att Stihlslangen var i princip en kopia av Festools... Nu får jag nog tänka om på den punkten.

Hur passar den annars mot verktygen om man jämför med Festools?

Festools anslutningsmuff till sänksåg har nr 487071 om jag minns rätt.
Kostar 150 kr eller nåt sånt, går att beställa t ex på Bygma.

Idag är min lycka gjord.

Testade idag att skruva på Festool D36 muff på stihl slangen och dom passade!

Även anslutningen på stihl slangen passar på festool dammsugaren

Värt o tänka på är att stihl slangen är ca 50 cm kortare och den hade behövt vara längre.

Man kan köpa stihl slangen per M också

Anslutningen från Festool är denna
ImageUploadedByByggahus.se1363611899.864112.jpg
Skapa konto

Jag köpte för ca ett år sedan sthils antistat slang 27 mm och den har exakt samma muff (in fästning) som festools. Men den är lite hårdare tycker jag svårare att få dit på maskiner och har lättare för att glida av. Men festools kanske är lika dana när dom är nya. Mina gamla anslutningar är så mjuka och slitna så svårt att jämföra. Och för övrigt så har jag för många år sedan köpt lösa anslutningar som länkas ovan och satt på div gamla slangar och det funkar kanon.

Pär

ImageUploadedByByggahus.se1363622665.932725.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1363622683.891050.jpg
Skapa konto

Här bilder på dom olika muffarna

Stihl högst upp o i plast
Festool är i gummi

Trådlyft...

Någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att måttsätta Festools muff? Klurar på hur den fungerar med Boschprylar...

badtastex skrev:
Trådlyft...

Någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att måttsätta Festools muff? Klurar på hur den fungerar med Boschprylar...
Nu antar jag du menar nå annat kanske men.. :)
Slangen på min CTL26 passar fint rakt av i GKT55 (sänksåg), GMF1600CE (fräs), GTS10 (bordssåg), GCM10SD (kap&ger).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.