19 181 läst ·
43 svar
19k läst
43 svar
Stiga Autoclip 2014 - Gör dig hörd!
Hej, tack för tipset, men det är inte kniven som låter det är drivningen, den sk. tysta borstlösa drivningen. I min proffison som fd. elektriker, låter den som en AC motor som man installerat frekvensomriktare på, där motorlagren inte klara de höga strömmarna, vilket gav ett tjutande läte.
I mitt fall var det displaydelen som dröjde. Jag vet inte om det är ett ovanligt fel med död display, men med tanke på att den sitter monterad i ett ganska utsatt läge på 125/127/325 så kanske det kommer att resultera i fler fel i framtiden?!
Sådär, nyss hemkommen från möte dag 2 och alla era synpunkter är presenterade och reaktionerna från berörda parter var oerhört positivt.
En del av sakerna var givetvis kända och resten togs emot som positiva, möjliga ändringar för framtiden.
De är oerhört måna om vad vi i Sverige har för önskemål och intryck då våra förutsättningar skiljer sig rejält mot deras i södra Europa.
En viktig sak som de tog upp är att maskinerna kommer att anpassas ÄNNU mer till skandinaviska förhållanden än vad de ändå redan gör idag, för att sedan tillämpas på den övriga "världsmarknaden". Detta då de anser att våra förutsättningar är tuffare med väder, vind, grästyper, mossa etc
Jag kan och får inte gå in på några större övriga detaljer och delge så mycket information då allt varken är officiellt eller bekräftat.
Kan väl iofs droppa en sak som för många är efterlängtad. Det gäller 125/125/325 och det är klippning på väg tillbaka till laddningsstationen. Det verkar som om det är på gång inom en kort framtid. (med reservation då allt kan ändras, men det ser lovande ut)
En del av sakerna var givetvis kända och resten togs emot som positiva, möjliga ändringar för framtiden.
De är oerhört måna om vad vi i Sverige har för önskemål och intryck då våra förutsättningar skiljer sig rejält mot deras i södra Europa.
En viktig sak som de tog upp är att maskinerna kommer att anpassas ÄNNU mer till skandinaviska förhållanden än vad de ändå redan gör idag, för att sedan tillämpas på den övriga "världsmarknaden". Detta då de anser att våra förutsättningar är tuffare med väder, vind, grästyper, mossa etc
Jag kan och får inte gå in på några större övriga detaljer och delge så mycket information då allt varken är officiellt eller bekräftat.
Kan väl iofs droppa en sak som för många är efterlängtad. Det gäller 125/125/325 och det är klippning på väg tillbaka till laddningsstationen. Det verkar som om det är på gång inom en kort framtid. (med reservation då allt kan ändras, men det ser lovande ut)
Hur blev det med den saken?boltis skrev:
Funktionen har varit med i ett par betaversioner om jag inte är fel på det. Däremot har den bara klippt på tillbakavägen om man valde följa kabel men inte med vmeter. Om jag inte missminner mig, är ett tag sedan jag provade senast.
Det verkar vara på gång i skarp version nu. Citerar: "Robot now cuts the border of the lawn for some meters while coming back to the docking station and while reaching secondary areas." Exakt vad det innebär låter jag dock vara osagt då jag inte provat den själv. Vad dom menar med "some meters" är ju ganska relativt antar jag. Skulle gissa att det är det värdet som gäller "max follow wire", alltså 13 meter som standard men är inte säker.
Gällande betaversioner så kommer de antingen upp som alternativ i uppdateringsklienten eller så tillhandahåller leverantören dom som installationsfiler.
Gällande betaversioner så kommer de antingen upp som alternativ i uppdateringsklienten eller så tillhandahåller leverantören dom som installationsfiler.
Min ÅF verkar tyvärr inte vara så väldigt insatt, så några beta-versioner kan jag inte hoppas på därifrån. Kan man få dom nån annan väg? Direkt från Stiga eller liknande?boltis skrev:Det verkar vara på gång i skarp version nu. Citerar: "Robot now cuts the border of the lawn for some meters while coming back to the docking station and while reaching secondary areas." Exakt vad det innebär låter jag dock vara osagt då jag inte provat den själv. Vad dom menar med "some meters" är ju ganska relativt antar jag. Skulle gissa att det är det värdet som gäller "max follow wire", alltså 13 meter som standard men är inte säker.
Gällande betaversioner så kommer de antingen upp som alternativ i uppdateringsklienten eller så tillhandahåller leverantören dom som installationsfiler.
Jag kan tänka mig att man vill pyssla med sånt själv helst, en beta-version är väl en beta just för att den kanske inte fungerar perfekt. Då vill man ju enkelt kunna gå tillbaka till den stabila versionen.