3 594 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Stiga 550 SG ”Höger hjul fel”
Hej,
Har lite problem med en Stiga 550 SG.
Hittade den mitt på gräsmattan en dag när jag kom hem, den gick inte att starta helt död i displayen.
Öppnade den och hittade en 20 små säkring som var smälld!
Har nu bytt säkring och den startar som den ska men när jag trycker att den ska ut i arbete kör den inte iväg och efter ett par sekunder kommer det upp ”vänster hjul fel” (32)..
När jag sen öppnar den igen dagen efter för att se om jag kommit åt nån kabel och sedan sätter ihop den igen så visar den ”Höger hjul fel (39)”..
vad kan vara fel?
Har lite problem med en Stiga 550 SG.
Hittade den mitt på gräsmattan en dag när jag kom hem, den gick inte att starta helt död i displayen.
Öppnade den och hittade en 20 små säkring som var smälld!
Har nu bytt säkring och den startar som den ska men när jag trycker att den ska ut i arbete kör den inte iväg och efter ett par sekunder kommer det upp ”vänster hjul fel” (32)..
När jag sen öppnar den igen dagen efter för att se om jag kommit åt nån kabel och sedan sätter ihop den igen så visar den ”Höger hjul fel (39)”..
vad kan vara fel?
Att det är något fel med höger hjul...
Snurrar det som det lika lätt som på vänster? glappar mer eller mindre än vänster?
Snurrar det som det lika lätt som på vänster? glappar mer eller mindre än vänster?
Läs hela inlägget tack!D Melb skrev:
Hade de bara varit höger hjul som felade hade jag förstått men den Sa dagen innan att det var vänster hjul fel.
Har provat idag igen och då säger den vänster igen..
har borstlösa motorer så bägge är tröga och de har dem varit hela tiden.
Klicka här för att svara