Hej!
Har en Stiga 530 SG inköpt förra sommaren som inte laddar nu när jag tagit ut den efter vintern. Har missat att man måste underhållsladda och tydligen går det inte på garantin (borde ju stå med stora röda bokstäver på framsidan i manualen, stressad som man är vill man ju bara ha igång den så snabbt som möjligt och skummar i bästa fall kapitlet om underhåll, men men...)

Hur som helst, har ni något tips om hur man kan kicka igång batteriet och inte behöva lägga ut x antal tusen på nytt efter mindre än ett år? Har läst om att man kan försiktigt kan ladda upp med strömbegränsande nätagg så att man kommer över gränsen för när den vanliga laddfunktionen funkar igen. Vilken ström/spänning ska man isåfall ställa in nätagget på?

Nu har jag samma problem som dig. Ett batteri som är nytt, men går inte att ladda efter vintern. Löste det sig för dig och i så fall hur?

Hej,
jag lämnade in den, tror de fick byta moderkortet.
Har haft inne den tror det är 4-5 ggr nu och bytt hjulmotor, moderkort, display, något mer vad det var och nu går snart garantin ut. Ångrar att jag inte köpte Husqvarna...

Så har inget handfast tips tyvärr, hoppas det löser sig.

Ingen av våra Husqvarna har haft något problem efter vintern. De underhållsladdas inte...

Står det någonstans att de aka undrhållsladdas? Om inte så ska säljaren stå för lagning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.