Jag är i färd med att sätta Lundbergs plansteg, 15 mm massiv oljad ek, i min trappa.
Ignorerade monteringsansivningen där det står att plasten runt stegen ska sitta kvar till stegen monteras.
Följden har blivit att stegen legat olimmade i trappan ett par veckor och att de nu har slagit sig med konkav form uppåt.
Går det att få stegen plana igen?
Kanske olja in undersidan?
Går de att få plana genom att skruva underifrån? Finns någon risk med detta, t ex att det spricker?
/Zven