Hej Någon som vet om man kan koppla in en step up 12 till 24 volt mellan en 12 volts solpanel och laddninmgsregulatorn?
 
för att lösa vilket problem?
 
Går det inte koppla om panelerna, dela på hälften och seriekoppla.

Protte

PS Är det fortfarande laddning av elbilen, 3-4 kW step up är ju inte billig då det inte är så stor efterfrågan.
 
prototypen prototypen skrev:
Går det inte koppla om panelerna, dela på hälften och seriekoppla.

Protte

PS Är det fortfarande laddning av elbilen, 3-4 kW step up är ju inte billig då det inte är så stor efterfrågan.
Okej misstänkte att det inte var så lätt.. Det får bli seriekoppling
Tack..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.