1 748 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Stenull runt krypgrund
Jag har hus från 1976 som står på krypgrund. Inne i krypgrunden har vi Anticimex krypgrund-avfuktare. Där funkar allt bra.
Håller på och river altanen runt huset, även den från 76. Längs med en vägg, ligger det stora bitar sten-ull. Detta är under tak och hyffsat väderskyddat. Men jag undar om detta är bra. Så vad göra? Låta vara, byta ut, ta bort? Tack för all input
Håller på och river altanen runt huset, även den från 76. Längs med en vägg, ligger det stora bitar sten-ull. Detta är under tak och hyffsat väderskyddat. Men jag undar om detta är bra. Så vad göra? Låta vara, byta ut, ta bort? Tack för all input
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Det bör vara markisolering. Stenull används till markisolering. (Särskild variant, dvs inte vilken stenull som helst.)
Är ett alternativ till dagens frigolit och isodrän som grundisolering. Gör grunden varmare samt minskar risken för att tjälen går ner under huset och ställer till problem.
Är ett alternativ till dagens frigolit och isodrän som grundisolering. Gör grunden varmare samt minskar risken för att tjälen går ner under huset och ställer till problem.
Den isolering som du talar om var vanlig på den tiden hette då elefantmatta , det fanns i princip inget annat , problemet med den är att den fungerar som våtvarmt omslag , blir genomblöt och blir värdelös som isolerng
Hur jag vet det , fråga inte
Hur jag vet det , fråga inte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Nej, elefantmattan fungerade inte, den blev dyngsur. Jag har ersatt den med markisolering. utanför en vägg.
Protte
Protte
Bra. Ny altan byggs nästa vecka. Elefantmattan ryker. Tack skall ni ha
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden