Hur ska jag agera? Huset har blästrats och skyddstäckningen har inte fungerat. Massor små och en del stora stenskott på våra nya fönster(8 veckor).
Firman lovade att det inte skulle bli någon åverkan på fönstrena. Jag har inte betalat fakturan på fasadrenoveringen, ska jag kräva nya glas med innerbåge? Skulle ni acceptera detta? Vad göra?

MVH
Pappen
 
Om det är nya fönster som skadats så skulle jag kräva att de byts ut. I ditt fall glaset i ytterbågen, eller glas+ytterbåge. Hurdana fönster är det?
 
Tack för snabbt svar.
Det är PVC från fönstergruppen, 2glas isoler tror jag att modellen heter. Vad är billigast - byta ytterglas (14*13)eller hela "paketet"?
mvh
Pappen
 
Kolla med tillverkaren. Är bågar/karmar oskadade?
 
Ring mig på 08-669 23 50, så hjälper jag dig.

MVH// Erik Nordin -Fönstergruppen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.