Hej alla!
min första fråga här. Har höga förväntningar på bra svar
Har idag en uppfart med gatsten. Hälften är uppgrävt pga schaktarbeten sen den andra halvan är inte bra, sjunkit osv.
Tänkte göra arbetet själv. Tänkte kolla om någon är duktig på underarbetet som kan se ifall min killgissning är ok.
1.Gräv ut ca 30-35 cm
2. Lägg i bärlager (0-32) ca 20-25 cm och padda
3. Lägg i sand o kratta ut jämt ca 10 cm
4. Lägg gatsten och foga
5. Padda ner till rätt nivå.
är detta rätt förfarande? Punkt 3 är jag mest osäker på.. sen är det en gammal brunn, dagvatten, enkelt att byta ut eller säkrast att hitta någon som gör det?
Med vänlig hälsning, christoffer
min första fråga här. Har höga förväntningar på bra svar
Har idag en uppfart med gatsten. Hälften är uppgrävt pga schaktarbeten sen den andra halvan är inte bra, sjunkit osv.
Tänkte göra arbetet själv. Tänkte kolla om någon är duktig på underarbetet som kan se ifall min killgissning är ok.
1.Gräv ut ca 30-35 cm
2. Lägg i bärlager (0-32) ca 20-25 cm och padda
3. Lägg i sand o kratta ut jämt ca 10 cm
4. Lägg gatsten och foga
5. Padda ner till rätt nivå.
är detta rätt förfarande? Punkt 3 är jag mest osäker på.. sen är det en gammal brunn, dagvatten, enkelt att byta ut eller säkrast att hitta någon som gör det?
Med vänlig hälsning, christoffer
Hur har det gått med din uppfart?K Krokusen skrev:Hej alla!
min första fråga här. Har höga förväntningar på bra svar
Har idag en uppfart med gatsten. Hälften är uppgrävt pga schaktarbeten sen den andra halvan är inte bra, sjunkit osv.
Tänkte göra arbetet själv. Tänkte kolla om någon är duktig på underarbetet som kan se ifall min killgissning är ok.
1.Gräv ut ca 30-35 cm
2. Lägg i bärlager (0-32) ca 20-25 cm och padda
3. Lägg i sand o kratta ut jämt ca 10 cm
4. Lägg gatsten och foga
5. Padda ner till rätt nivå.
är detta rätt förfarande? Punkt 3 är jag mest osäker på.. sen är det en gammal brunn, dagvatten, enkelt att byta ut eller säkrast att hitta någon som gör det?
Med vänlig hälsning, christoffer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helst vill man ha att bågarna går in i varandra helt sömlöst och att de dessutom är jämna i storlek.
Här går bågarna fint in i varandra men håller inte samma storlek över hela stensättningen.
Både trappan och min bristande erfarenhet stökar till det.
Klicka här för att svara
