Byggahus.se

Stenhus i egen regi

1. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    Tack för din uppmuntran:D
    Jo, jag gör så mycket det går själv. Ibland är det dock mer kostnadseffektiv att ta hjälp.
    Mina inköp från främst Estland har gått smidigt. Fraktkostnaden och mina resor fram och tillbaka har betalat sig mer än väl. Ska snart över till Tallinn igen för de sista inköpen. (y)

2. H
    Medlem · Gävleborg · 17 inlägg

heppe72

Medlem
    Fantastisk tråd! Fixar firmorna i Estland frakten åt dig - eller löser du den på annat sätt?

• Laddar…
  3. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    Tack(y)
    I början fixade jag själv men det blev billigare om leverantörerna ordnade frakten. Utom i de fall jag hämtade varorna själv som med ekgolvet och dörrarna.

• Laddar…
  4. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
  5. K
    Medlem · 5 inlägg

KjellMix

Medlem
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    A724D2C6-F423-4B0F-8320-209E6CEF62B9.jpeg
    Hej ,

Jag had följt din tråd ett tag, väldigt matnyttigt :) tack.

Kan du ge mig (oss) en lista på de leverantörer du har använt dig av utanför Sverige?

Jag är på G att bygga en hus liknande ditt i Skåne, lite mindre boyta och mer garage, ännu närmre kontinenten, söderut, typ Polen där du också varit på inköpsrunda. Jag har också bekanta i Baltikum som kan hjälpa till.

Då jag är rätt van att hantera utlandet men inte just inom bygg så är det intressant för mig.

Lägg in bilder på din inflyttning när det är dags för det.

Hls/Kjell

6. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    I Tallinn främst Bauhof för byggmaterial och Hansa för kakel. Självklart ska jag fylla på med mer bilder:D
    Lycka till med ert bygge(y)

• Laddar…
  7. K
    Medlem · 5 inlägg

KjellMix

Medlem
    OK, tack och i Polen?

Fixar dom transporten utan vidare från Baltikum?

Kostnad per pall och/eller ton hittills för dig?

Hls/Kjell

• Laddar…
  8. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    Jag har bara handlat från Estland och Litauen. Från Estland har leverantörerna löst det till bästa pris. Kostar mellan 80-90 euro per pall, beroende på hur många pallar jag handlar. Fler blir billigare. Från Litauen har jag hämtat själv.

9. K
    Medlem · 5 inlägg

KjellMix

Medlem
    Tack, en gång.

Hls/Kjell

• Laddar…
  10. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    • Laddar…
  11. X
    Medlem · Skåne · 2 202 inlägg

xLnT

Medlem
    Hur ska du nu kunna putsa insidan av dina garageväggar? ;)

12. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    Handkraft Är ju en bråkdel av att putsa huset.(y):D Det är en hel del pyssel med att hålla igång putsmaskinen så för mindre ytor går det lika bra att göra det för hand.

Redigerat 7 apr 2019 22:15
  13. X
    Medlem · Skåne · 2 202 inlägg

xLnT

Medlem
    Kanske när man blir varm i kläderna, tog halva dagen för mig att få upp två säckar rotband.
    Det torkade helt galet fort, då hade jag ändå primat väggarna.
    Jag hade tänkt få in fiberarmering, men det sket sig, när jag hade fått upp 0,5m brett så var det dags att börja skura det.

Hur gjorde du, lät du avdragsbanorna sitta kvar, isf, hur fick du in armeringen, eller du har kört utan armering?

14. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    Banorna sitter kvar och jag har ingen armering. Då du ska använd sprutan så tänk på att det torkar fort i den också. Vi var tre som jobbade. En som sprutade och två som drog av och putsade. Sprutan fick aldrig stanna förens vi var klar. Skulle den stanna var jag tvungen att göra ren den helt så att det inte torkade i blandare eller slang. Det var bara och köra. Dock sjukt effektivt

• Laddar…
  15. R
    Medlem · 412 inlägg

RoffeN

Medlem
    :oops:Testade duschen ikväll. Fick ryggen skrubbad Underbart:D

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.