22 529 läst ·
2 svar
23k läst
2 svar
Stenaltan en meter ovan mark
Jag håller precis på att slutföra en uteplats på 63m2 som ligger runt knuten på mitt funkishus och som blir ca 1m ovan mark.
Jag har gjutit en sula och ram runt om och sedan fyllt med grus och vibbat och skall sedan lägga marksten. Jag har murat en del av staket som insynsskydd och skall ha galvat räcke på den kvarvarande delen.
min tomt är på det viset att en del av altanen blir 1m ovan mark och en del ligger jämnt med marken... alltså ngt sluttande tomt.
Jag har gjutit en sula och ram runt om och sedan fyllt med grus och vibbat och skall sedan lägga marksten. Jag har murat en del av staket som insynsskydd och skall ha galvat räcke på den kvarvarande delen.
min tomt är på det viset att en del av altanen blir 1m ovan mark och en del ligger jämnt med marken... alltså ngt sluttande tomt.
Gräv ur, mura upp väggar med leca som ytterkant, bygg gjutform, lägg ner armeringsstål, pumpa betong, färdigt. Hur enkelt som helst.... (jo, lite ironisk är jag nog...). Vi gjorde det förra året. Se vår web, dagboken, 2006, juli-augusti.
Här är lite smakprovsbilder:

Här är lite smakprovsbilder:

Klicka här för att svara