Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Men du har ju inte ett klassiskt trähus eller hur. Klart man måste ha fuktspärr i badrummet.
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
;-)
Där ser ni, sitter man i ett stenhus så vet man inte ens skillnaden mellan fukt- och diffusionspärr... det är liksom inte så viktigtKarlXII skrev:
Du har inte heller satsat på allt för mycket "pålägg" i dina väggar KXII. Är det första steget till att bygga nästa hus i "homogen oorganisk material"?
gaia
"Stenhus"!
Jag tycker mer och mer illa om det ordet, lixom ordet "trähus".
Vad är ett "stenhus"? Vad är ett "trähus"?
Det finns "stenhus" vars ytterväggar på insidan har isolerade gipsväggar.
Det finns "stenhus" vars innerväggar är av trä och gips eller metall och gips.
Det finns "stenhus" vars ytterväggar är klädda med cellplast som sedan är tunnputsad.
Det finns "trähus" som är klädda med lecablock och har vanlig tjockputs.
Det finns trähus med tegel, tegelhus med sprucken puts, betonghus med träfasad, mögliga trähus och fuktiga stenhus fulla med spindlar...
Nu är jag traggig tror jag... förlåt. :-/
...men jag har börjat se igenom ordet "stenhus" och höjer därför vaksamt, och en smula roat, på mitt högra ögonbryn då någon i min närhet säger att dom ska bygga ett "stenhus".
Själv så ska vi bara bygga ett "hus".
Fortsätt tråden ni andra, jag ska inte lägga mig i mer. ;D
Jag tycker mer och mer illa om det ordet, lixom ordet "trähus".
Vad är ett "stenhus"? Vad är ett "trähus"?
Det finns "stenhus" vars ytterväggar på insidan har isolerade gipsväggar.
Det finns "stenhus" vars innerväggar är av trä och gips eller metall och gips.
Det finns "stenhus" vars ytterväggar är klädda med cellplast som sedan är tunnputsad.
Det finns "trähus" som är klädda med lecablock och har vanlig tjockputs.
Det finns trähus med tegel, tegelhus med sprucken puts, betonghus med träfasad, mögliga trähus och fuktiga stenhus fulla med spindlar...
Nu är jag traggig tror jag... förlåt. :-/
...men jag har börjat se igenom ordet "stenhus" och höjer därför vaksamt, och en smula roat, på mitt högra ögonbryn då någon i min närhet säger att dom ska bygga ett "stenhus".
Själv så ska vi bara bygga ett "hus".
Fortsätt tråden ni andra, jag ska inte lägga mig i mer. ;D
Klicka här för att svara