3 217 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Sten mellan grus och gräs.
Har just nu en ca 50cm bred grusram runt huset. VI hålelr som bäst på och fyller ut tomten med matjord och ska snart så gräs.
Nu är det ju dock som så att jag itne vill ha ut gruset i gräsmattan senare. Undrar vilken typ av sten jag ska lägga mellan gruset och gräset för att få gruset att stanna där det ska vara.
Vad har ni använt och hur har ni gjort?
Tack på förhand!
Nu är det ju dock som så att jag itne vill ha ut gruset i gräsmattan senare. Undrar vilken typ av sten jag ska lägga mellan gruset och gräset för att få gruset att stanna där det ska vara.
Vad har ni använt och hur har ni gjort?
Tack på förhand!
Vi har singel närmast huset och vi har lagt betongstenar ca 35x 17cm som inte är så tjocka i samma nivå som gräsmattan, för att hålla singeln på plats. Då kan man köra gräsklipparen så att hjulen går på stenarna så slipper man trimma för att få det snyggt.
I min trädgård fungerar det sedan många år med smågatsten. Jag har bara grävt ut för stenarna och sedan bankat dem på plats med hjälp av en hammare och en brädstump. Inget underarbete alls och ändå ligger de kvar år efter år utan att ändra läge!
Jag har tidigare beskrivit detta här men många har anmält sitt tvivel på att det fungerar. Bor i Västra Götaland.
Jag har tidigare beskrivit detta här men många har anmält sitt tvivel på att det fungerar. Bor i Västra Götaland.
Klicka här för att svara