7 914 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Stefan Bakos AB, har någon erfarenhet av de företaget?
Det tar mer tid än vad man tror... Sedan var det inte bara lägga pappen, rivning av gamla plåttaketinkluderat, sedan spenderade de säkert 8-10 arbetstimmar med att plocka bort uppstickande spik från det gamla underlagspappen. Plus att det skulle vara 5 st stolpar.Stefan N skrev:
De var i särklass billigast, närmaste ville 17000kr om jag vill minnas rätt. För att lägga plåttak var priset uppe i som billigast 28000kr (näst dyrast 50000kr)
Edit: sedan var det mer eller mindre omöjligt att få tag i en takläggare som inte var fullbokad 6 månader framåt i tiden.
Redigerat:
Jag menade i allmänna termer att man kan inte döma ut ett företag som oseriöst bara för att de har skatteskulder... Även den mest seriösa kan hamna i problem om de gör några(riktigt) dåliga affärer. Dock har du helt rätt i att det ger en signal om att man bör vara försiktig och kolla upp dem riktigt noggrant. Jag var medveten om deras situation när jag anlitade dem och tog en kalkylerad risk. Sedan var jag hemma under tiden de utförde jobbet så jag hade möjlighet att kolla att de inte fuskade med någon del.EndZone skrev:Jag vill absolut inte bråka om det här på något vis, men varje företagare vet ju mycket väl att skatten är det absolut första och viktigaste som måste betalas in. Annars ryker snart F-skattesedeln, förutom alla andra problem som följer därefter. De har god kassalikviditet och har t om gjort vinst ett av åren, men får ändå två på varandra följande skatteskulder. Njae...köper inte riktigt att det här var några felräkningar. Men som sagt, jag vill inte fortsätta diskutera om något ingen av oss egentligen helt känner till. Reagerade mest på att en helt ny forummedlem gör två inlägg som handlar om att prata väl om två olika företag. Vi har ju sett det förr och man hajar till.
Ha en trevlig helg allihop!![]()
sedan reagerar jag själv på samma sätt när det dyker upp nyregistrerade medlemmar som försöker boosta ett specifikt företag.
Klicka här för att svara