Jag tänkte det kunde vara intressant med en tråd där vi samlar gamla stationshus till salu. Många har byggts om till bostad idag och det kan vara intressant att se hur andra har gjort. Vissa har bevarat originaldetaljer som en biljettlucka eller bänk från den gamla väntsalen. Oftast är det stora hus med högt i tak, säkert med höga uppvärmningskostnader.