Jag tänkte det kunde vara intressant med en tråd där vi samlar gamla stationshus till salu. Många har byggts om till bostad idag och det kan vara intressant att se hur andra har gjort. Vissa har bevarat originaldetaljer som en biljettlucka eller bänk från den gamla väntsalen. Oftast är det stora hus med högt i tak, säkert med höga uppvärmningskostnader.

Vi börjar med Värmlands-Säby station byggd 1876. Huset är 200 kvm fördelat på 9 rum.
http://www.bocentrum.se/objekt/1139397/

Gamla Värmlands-Säby stationshus i rött med vit snö, omvandlat till bostad, i vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammalt rött stationshus med vita knutar och gröna fönsterluckor under ett snötäckt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Interiör av ett ombyggt stationshus, visas en hörna med panelväggar, biljettlucka, klocka och tågfoton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FunkishJonny och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.