370W känns lite klent tycker jag, har hemmabygge på 1kw och skulle gärna ha mera, även då jag bara slipar gräsklipparknivarna. Det är då mest slipbandssidan jag tycker fodrar mer kraft om man vill avverka lite material.
 
G Great skrev:
slipa gräsklipparknivar
Dessa slipar jag med vinkelslipen. Tycker det fungerar bra.
 
G Great skrev:
Är på G att införskaffa en bandslip.

Kollade på denna [länk]

Vad tror ni om denna?
Ska den till lite allt iallo slipa nån kniv slipa gräsklipparknivar o lite allmän slipning.
Ursäkta sent svar men har du köpt den där och var den något att ha?
 
Jag hade tittat närmare på Metabo BS 175. Till den hittar du en stor variation på slipband också. Ska du slipa knivar så rekommenderar jag att du limmar en glasskiva eller plattjärn på befintligt slipstöd för att lyfta upp bandet lite.

https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=22592
 
  • Gilla
nochl
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.