4 732 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Stationär bandslip?
370W känns lite klent tycker jag, har hemmabygge på 1kw och skulle gärna ha mera, även då jag bara slipar gräsklipparknivarna. Det är då mest slipbandssidan jag tycker fodrar mer kraft om man vill avverka lite material.
Jag hade tittat närmare på Metabo BS 175. Till den hittar du en stor variation på slipband också. Ska du slipa knivar så rekommenderar jag att du limmar en glasskiva eller plattjärn på befintligt slipstöd för att lyfta upp bandet lite.
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=22592
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=22592
Klicka här för att svara