8 198 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Starta igång pool
Hej hej!
Nu håller vår pool 8 grader kvällstid. Vi tror att det är dags att starta igång den. Är det rätt? När måste den vara igång? När börjar det bli för varmt så att alger börjar trivas och gro.... I vilken ordning ska jag göra saker, håva, dammsuga, klora, sätta igång pump. Hur gör jag?
Hjälp mig, tror att jag måste igång imorn....
Lisa
Nu håller vår pool 8 grader kvällstid. Vi tror att det är dags att starta igång den. Är det rätt? När måste den vara igång? När börjar det bli för varmt så att alger börjar trivas och gro.... I vilken ordning ska jag göra saker, håva, dammsuga, klora, sätta igång pump. Hur gör jag?
Hjälp mig, tror att jag måste igång imorn....
Lisa
Hej,
Jag startar poolen så snart nattfrosten upphört, om det börjar växa alger är det ett jättejobb att bli av med det.
Jag brukar starta med att håva upp allt stort skräp.
Därefter sätter jag ihop alla rördetaljer, fyller med vatten, startar pumparna och mäter kemikalienivån sedan fyller jag på med de kemikalier som saknas.
Jag startar poolen så snart nattfrosten upphört, om det börjar växa alger är det ett jättejobb att bli av med det.
Jag brukar starta med att håva upp allt stort skräp.
Därefter sätter jag ihop alla rördetaljer, fyller med vatten, startar pumparna och mäter kemikalienivån sedan fyller jag på med de kemikalier som saknas.
Klicka här för att svara