2 531 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Starta golvvärmen i förtid? Det är ju vinter?
Har precis för ca två veckor sedan fått färdigt mitt badrum. Det ligger på betongplatta i ett hörn av huset (har alltså två ytterväggar). Den elektriska golvvärmen (Thorins blåa kablar) är rummets enda värmekälla. I golvet ligger vattenledningar också. Är rädd att dessa ska börja frysa om det blir allt för kallt i vinter. Vet att man egentligen ska vänta fyra veckor innan man slår på värmen. Men kan jag redan nu sätta på golvvärmen på typ 10 grader? Jag ska vara borta från huset i en månad. Tacksam om någon av er tar er tid att svara. Jag reser redan i morgon.
jag skulle inte starta värmen i förtid. det är väll 4-5 veckor dom säger nuförtiden.
jag tror heller inte att det är nån risk för att det fryser. huset spill värme värmer lätt upp plattan till +grader
men är plattan dåligt issolerad & du ahr -10 ute en längre period så kanske det fins en srik.
men jag tror det avhjälps lättast genom att tilföra rumet värme på annat vis. öppen dörr, eller en extärn värmekälla i rummet
jag tror heller inte att det är nån risk för att det fryser. huset spill värme värmer lätt upp plattan till +grader
men är plattan dåligt issolerad & du ahr -10 ute en längre period så kanske det fins en srik.
men jag tror det avhjälps lättast genom att tilföra rumet värme på annat vis. öppen dörr, eller en extärn värmekälla i rummet
Klicka här för att svara