1 308 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Byggfläkt eller starta golvvärmen
Halloj,
På tal om el och skenande priser osv..
Ska snart slå igång värmen till mitt husbygge, det är 200kvm enplanshus. Vad blir energisnålast. Byggfläktar eller elpanna till golvvärmen? Har ingen bergvärmepump ännu så kan inte köra igång det systemet ännu.
På tal om el och skenande priser osv..
Ska snart slå igång värmen till mitt husbygge, det är 200kvm enplanshus. Vad blir energisnålast. Byggfläktar eller elpanna till golvvärmen? Har ingen bergvärmepump ännu så kan inte köra igång det systemet ännu.
En elpanna och en byggfläkt har bägge 100% verkningsgrad.
Bägge förbrukar lika mycket elenergi för att hålla en specifik temperatur på luften inne.
Med byggfläktar går det enklare att höja värmen i specifikt rum.
Vad är anledningen till att du vill köra igång värme?
Vilken temperatur har du tänkt hålla?
Bägge förbrukar lika mycket elenergi för att hålla en specifik temperatur på luften inne.
Med byggfläktar går det enklare att höja värmen i specifikt rum.
Vad är anledningen till att du vill köra igång värme?
Vilken temperatur har du tänkt hålla?
Måste börja värma för att kunna få ut fukt från plattan och sen är de gött med lite go värme när man jobbar också. Har -15 typ hela vintern utomhus så tanken var att ha ca 10grader inne framöverDemmpa skrev:
En elpanna och en byggfläkt har bägge 100% verkningsgrad.
Bägge förbrukar lika mycket elenergi för att hålla en specifik temperatur på luften inne.
Med byggfläktar går det enklare att höja värmen i specifikt rum.
Vad är anledningen till att du vill köra igång värme?
Vilken temperatur har du tänkt hålla?
Klicka här för att svara