4 787 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Stapla klinker, hur högt vågar man?
Jag har lite drygt 120kvm klinker 30x60cm 12mm tjocka som står uppradade i garaget men nu står de på kant och två paket på varandra.
Om jag skulle stapla dem på vanlig hög istället, hur många paket vågar man lägga på varandra?
Ett paket med 6 plattor väger 40 kg... Sjukt tunga...
Om jag skulle stapla dem på vanlig hög istället, hur många paket vågar man lägga på varandra?
Ett paket med 6 plattor väger 40 kg... Sjukt tunga...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Det brukar finnas symboler på paketet hur de kan staplas. Tveksamt om det kan läggas ens ett enda paket på ett annat om du menar liggande på varandra. Ställ dem på högkant och spänn ihop med ett spännband per lager.anders07 skrev:
1200kg på en vanlig helpall (EUR)
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Det där med spännband var ju rätt smart... Jag hade funderat på någon forma av ställning...
När de levererades kom de "trälådor" där det stod två paket på varandra på högkant. Kommer inte ihåg hur många paket det var per pall men det var tre pallar i alla fall...
Nu har de stått utradade längs väggarna i garaget i tre år och jag börjar tröttna på dem... Nu finns ju någon förhoppning om att jag ska lyckas lägga dem i år men, men...
När de levererades kom de "trälådor" där det stod två paket på varandra på högkant. Kommer inte ihåg hur många paket det var per pall men det var tre pallar i alla fall...
Nu har de stått utradade längs väggarna i garaget i tre år och jag börjar tröttna på dem... Nu finns ju någon förhoppning om att jag ska lyckas lägga dem i år men, men...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden