Har inhandlat en Stanley S100 regelsökare som enl uppgift ska hitta både reglar o el bakom gips o träpaneler. Enl försäljaren är den lätt som en plätt att använda - problemet är att jag inte får prylen att funka. Någon som kan ge besked om hur jag ska gå tillväga??
Claes W

Hej o i videon är det precis så lätt att hitta regeln som försäljaren sa. Min regelsökare lyser/tjuter hela tiden o indikerar på intet sätt att den hittar en regel. Den medföljande bruksanvisningen är för mig fullständigt obegriplig...

Väggen jag undersöker är gipsplattor på reglar så jag vet tt det finns reglar

Jag har fått mycket bättre resultat med en stark magnet än med regelsökaren (som iofs inte är Stanleys). En magnet hittar spikhuvudena lätt och elegant.

Lånade hem en sån när jag skulle hålsåga ett hål för ventilation i vardagsrummet.. Började inne, körde hålsågen rakt i en regel, efter ett par svordomar gick jag ut och testade på utsidan, samma visa där.. Rakt i en annan regel..
Så nu har jag ett fint 100mm hål i väggen både ute och inne..

Satte in fönsterventiler istället :)

S
strange.
visst sätter du sökaren på väggen och sedan sätter igång den?

Har varit stolt ägare till en värdelös regelsökare i ganska precis 24 timmar. Åkte tillbaka med den i dag o fick pengarna tillbaka.

I går kväll tog jag fram en stark magnet o löste problemet snabbt o smärstfritt. Reglarna hittade så nu är det dags att avsluta tråden och börja jobba igen.
Claes

Läste någonstans att det kan störa om man samtidigt nuddar väggen med kroppen. Så försök att bara hålla i sökaren och inte nudda väggen annars.

Y
*också negativ erfarenhet av liknande mojäng, inte den billigaste sorten* mummel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.