Vår spis är placerad enligt denna bild.

http://www.byggahus.se/attachments/forum/koek/23575d1228810025-kantlist-virrvarr-vittikea.jpg

Det skall sitta kakel bakom spisen, och planen var att kaklet skulle gå vid sidan fram till kanten på bänksskivan. Redan nu så har vi fått fettfläckar av matstänk på väggen mellan spisen och fönstret, *under* bänkskivans höjd. Det känns som det inte blir sista gången heller :)

Man kan kanske dra kaklet ända bort till fönstretn (ytterligare 70cm från bänkskivans kant), och ner till golvet, men ser det inte ut som simbassäng då? Andra tips, det känns inte som jag är i en unik situation med vägg 33cm sidan om spisen samt äter mat som stänker vid tillagning?
 
Kanske sätta upp en glas/plastskiva om det fungerar och blir snyggt?
 
-MH- skrev:
Vår spis är placerad enligt denna bild.

[länk]

Det skall sitta kakel bakom spisen, och planen var att kaklet skulle gå vid sidan fram till kanten på bänksskivan. Redan nu så har vi fått fettfläckar av matstänk på väggen mellan spisen och fönstret, *under* bänkskivans höjd. Det känns som det inte blir sista gången heller :)

Man kan kanske dra kaklet ända bort till fönstretn (ytterligare 70cm från bänkskivans kant), och ner till golvet, men ser det inte ut som simbassäng då? Andra tips, det känns inte som jag är i en unik situation med vägg 33cm sidan om spisen samt äter mat som stänker vid tillagning?
Det kan bli riktigt snyggt, , man kan gå ända upp i tak också, hade dom planerna själv ett tag, sen gjorde Ernst Kirstsengeister (eller nåt) det, och det blev snyggt,
Fast jag vill ha något som inte nyligen varit på tv, men har börjat ge upp, vad man än kommer på, så är det någon kanal som kommer på samma sak...
 
Mäster skrev:
Det kan bli riktigt snyggt, , man kan gå ända upp i tak också, hade dom planerna själv ett tag, sen gjorde Ernst Kirstsengeister (eller nåt) det, och det blev snyggt,
Har du något bildexempel, kan vara lättare att se då.
 
Nej, inte tillhands just nu, men kanalen Ernst figurerade i borde ha, det var inte sommartorpet, utan , ja, vad hette det ?(tror dom kaklade hela väggen , runt dörr å allt.)
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.