R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Jag vill ha möjligheten att stänga av vattnet på toaletten. Inkommande rör på bilden förser handfat, toalett och dusch med vatten (har fått lite målarfärg på sig). Dessa rör har ytterdimater på ca 2cm. Problemet är att avståndet från väggen till böjen är för kort för en rak balofix antar jag så jag undrar, hur hade ni gjort? Finns de vinklade balofixer?
Rören på bilden är svetsade i vinkel, kan man med vinkelslipen fimpa av hela den del som skapar vinkeln på röret och ersätta med ny "vinkelbalofix"?
Rören på bilden är svetsade i vinkel, kan man med vinkelslipen fimpa av hela den del som skapar vinkeln på röret och ersätta med ny "vinkelbalofix"?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns vinklade kulventiler ja. I vilken dimension de finns vågar jag inte svara på. Är det ett alternativ att byta ut de uppåtgående rören?
Det ser ut som lödkopplingar i böjen, men svårt att säga med all färg....
Det ser ut som lödkopplingar i böjen, men svårt att säga med all färg....
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
nu fann jag följande, är de rätt produkt för detta och dimension. Hur går jag tillväga i detalj?
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/R...gskopplingar/Minikulventil-Vinkel-2000033764/
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/R...gskopplingar/Minikulventil-Vinkel-2000033764/
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
tommib skrev:
De är lödkopplingar ja och även på raksträckan uppåt är de för tajt att fi in en ventil =/
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Jag åkte till Hornbach o snacka med en rörmokare. Han tyckte att detta skulle bli svårt så han tyckte att jag skulle fimpa av de två rören som hämtar vatten till duschen och plugga dessa för gott och ta bort rören i väggen som sedan går till duschen när jag tar ner väggen. Istället tyckte han att jag skulle sätta T-kopplingar på rören som är långa och raka och som går till kranen. Då kan både kranen få vatten samt att man på T-kopplingen leder ner nya rör mot golvet och vidare bort till duschen till ett blandarfäste, dvs utanpåliggande rör då detta är säkrare än rör innuti väggen.
Klicka här för att svara