Hej!

Semestertid och dags för renovering. Mer precist, vi ska ta bort gammalt kakel i kök, byta bänkskiva, lägga golv under skåp osv osv.

Under arbetet behöver jag stänga av vatten, montera ned blandare och diskhon. Det för golvläggning. Jag förväntar mig att blandaren är urkopplad i ca 1-2 veckor.

Vatten är ju knepigt och allt ska självklart gå rätt till. Därför vänder jag mig till er. Bifogat är en bild på hur vattenanordning ser ut i vårt kök. Rör osv är precis stambytt och således modernt. Ballofixerna har vred som jag kan stänga av vatten på. Men... Eftersom att blandaren kommer vara urkopplad under en längre period så antar jag att jag borde sätta lock på?

Fungerar dylikt (med rätt diameter)? Är det något jag missar?

https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lamringar-nipplar-och-bussningar/lock-452269/

Mvh,
Dennis

• Modern vatteninstallation under köksskåp med ballofixventiler och avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej igen,

någon med tankar?

Med vänlig hälsning, dennis

Stäng ventilerna. Ta lös rören på ovansidan. Sätt dit en lock medan renoveringen pågår. Med andra ord du är rätt ute....

• Gilla
dennisloo1
  • Laddar…
Glömde: för att vara hundra säker bör du kolla var nästa avstängning är om det på något sätt skulle gå åt pipan..

J jannesspånodamm skrev:
Stäng ventilerna. Ta lös rören på ovansidan. Sätt dit en lock medan renoveringen pågår. Med andra ord du är rätt ute....
Toppen. Tackar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.