Hej, ska montera ner det gamla köket i väntan på det nya. Bor i en bostadsrätt där vatten "slangarna" till kranen går rakt in i huvudledningen utan att kunna bryta vattnet lokalt.
Dock ser det ut så här under kranen:
Jag testade skruva på den högra lilla skruven och då stängdes kallvattnet av. Dock ser den vänstra inte lika dan ut och undrar om jag på något sätt kan stänga av varmvattnet på vänstra "slangen"?
Dock ser det ut så här under kranen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag testade skruva på den högra lilla skruven och då stängdes kallvattnet av. Dock ser den vänstra inte lika dan ut och undrar om jag på något sätt kan stänga av varmvattnet på vänstra "slangen"?
Om du ändå måste ha dit en rörmokare så kan det ju vara smart att kolla hur det ser ut på övriga tappställen. Kan du stänga av vattnet till toaletten, handfatet och duschen? Annars är det lika bra att ta det på samma gång.
Det finns ingen anledning att bara byta ena. Det är att klassas som dumsnålt.
Passa även på att rensa bort alla kopplingar, bocka till två nya rör upp till blandaren och klammra dessa OK på väggen.
Viktigt är att kopplingarna upp till blandaren har slät ansats så packningarna i slangarna tätar OK.
Passa även på att rensa bort alla kopplingar, bocka till två nya rör upp till blandaren och klammra dessa OK på väggen.
Viktigt är att kopplingarna upp till blandaren har slät ansats så packningarna i slangarna tätar OK.
Klicka här för att svara